Lomustyna i Bevacizumab w progresywnym glioblastoma

Bewacizumab jest zatwierdzony do leczenia pacjentów z postępującym glejakiem na podstawie niekontrolowanych danych. Dane z badania fazy 2 sugerowały, że dodanie bewacizumabu do lomustyny może poprawić całkowity czas przeżycia w porównaniu z monoterapiami. Próbowaliśmy ustalić, czy połączenie to spowoduje dłuższe całkowite przeżycie niż sama lomustyna u pacjentów po pierwszej progresji glioblastoma. Metody
Losowo wyznaczono pacjentów z progresją po radiochemioterapii w stosunku 2: do otrzymywania lomustyny z bewacizumabem (grupa złożona, 288 pacjentów) lub samą lomustynę (grupa monoterapii, 149 pacjentów). Oceniono status metylacji promotora metylotransferazy DNA O6-metyloguaniny (MGMT). Jakość życia i funkcje neurokognitywne były oceniane na poziomie wyjściowym i co 12 tygodni. Pierwszorzędowym punktem końcowym badania było całkowite przeżycie.
Wyniki
W sumie 437 pacjentów poddano randomizacji. Mediana liczby 6-tygodniowych cykli leczenia wynosiła trzy w grupie skojarzonej i jedna w grupie monoterapii. Przy 329 ogólnych przeżyciach (75,3%), terapia skojarzona nie zapewniała przewagi w przeżyciu; mediana całkowitego przeżycia wyniosła 9,1 miesiąca (przedział ufności 95% [CI], 8,1 do 10,1) w grupie skojarzonej i 8,6 miesiąca (95% CI, 7,6 do 10,4) w grupie leczonej monoterapią (współczynnik ryzyka zgonu, 0,95; 95% CI, 0,74 do 1,21, P = 0,65). Okres przeżycia wolnego od postępu choroby ocenianej lokalnie był dłuższy o 2,7 miesiąca w grupie skojarzonej niż w grupie monoterapii: 4,2 miesiąca w porównaniu z 1,5 miesiąca (współczynnik ryzyka progresji lub zgonu choroby, 0,49; 95% CI, 0,39 do 0,61, P <0,001). Zdarzenia niepożądane stopnia 3. do 5. wystąpiły u 63,6% pacjentów w grupie skojarzonej i u 38,1% pacjentów w grupie z monoterapią. Dodanie bewacizumabu do lomustyny nie miało wpływu na jakość życia ani na funkcje neurokognitywne. Status MGMT był prognostyczny.
Wnioski
Pomimo nieco przedłużonego czasu przeżycia wolnego od progresji leczenie lomustyną i bewacyzumabem nie dawało przewagi w zakresie przeżycia w porównaniu z leczeniem samym lomustyną u pacjentów z postępującym glejakiem. (Finansowany przez nieograniczony grant edukacyjny od F. Hoffmann-La Roche i przez fundusz badań nad rakiem EORTC, numer EORTC 26101 ClinicalTrials.gov, NCT01290939, numer Eudra-CT, 2010-023218-30.)
[przypisy: dyżury aptek kościan, endometrioza w bliźnie po cesarce, próba tuberkulinowa ]

No Responses to “Lomustyna i Bevacizumab w progresywnym glioblastoma”

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek kościan endometrioza w bliźnie po cesarce próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Szkolenia dla nauczycieli

Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z zalet nieustannego pogłębiania swojej wiedzy i zdobywania nowych umiejętności. Obecnie zwraca się uwagę, że jest to bardzo istotne w przypadku nauczycieli. Organizowane dla nich kursy doszkalające, pozwalają im na rozwój umiejętności przydatnych w dobrym wykonywaniu swojej pracy i rozwoju zawodowym. Duży nacisk kładzie się na pogłębianie wiedzy z […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 6

Całkowita śmiertelność i wskaźniki infekcji nie różniły się istotnie między grupami leczonymi (tabela 2). Rycina 3. Rycina 3. Objętość mózgu. Płaszczyzny A i B przedstawiają trajektorie objętości mózgu dla kobiet i mężczyzn, ustalone na podstawie badania przedoperacyjnego, 6-miesięcznego pooperacyjnego i 12-miesięcznego skanu pooperacyjnego.

Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 7

Chociaż wzrost krwawienia do ośrodkowego układu nerwowego w grupie leczonej podwójnie przeciwpłytkowo nie był znaczący (współczynnik ryzyka, 1,52; 95% CI, 0,79 do 2,93), roczna częstość poważnych krwotoków zewnątrzczaszkowych była ponaddwukrotnie tej grupy (współczynnik ryzyka, 2,15, 95% CI, 1,49 do 3,11, P <0,001) (tabela 3). Udar niedokrwienny Wśród pacjentów z nawracającymi ostrymi udarami niedokrwiennymi, u których […]

Różnice w poziomie nauczania w szkołach

Teoretycznie jakość nauki we wszystkich polskich szkołach tego samego typu powinna być jednakowa. W rzeczywistości jednak wiedza przekazywana jest uczniom na różnym poziomie. Są szkoły, które cieszą się wysoką renomą i dostanie do nich uzależnione jest od wyników nauki we wcześniejszych etapach kształcenia. Inne natomiast nie mogą pochwalić się zbytnią popularnością wśród uczniów, zainteresowanych jak […]

DevURL