Zależność rośliny od środowiska

W wodzie istnieją zupełnie inne warunki życia niż na pustyni. Dlatego rośliny wodne i pustyniowe są odmiennie zbudowane i są w stanie rosnąć tylko w swoich zwykłych lub zbliżonych do nich w pewnym stopniu warunkach. Organizm jest zatem tylko wówczas zdolny do życia, gdy jego zewnętrzna i wewnętrzna budowa jest zharmonizowana z właściwym mu środowiskiem, tzn. gdy jest on dostatecznie przystosowany do swoich warunków życiowych. Jednakie wnikliwe badania morfologiczne uczą, że nie wszystkie szczegóły wewnętrznej i zewnętrznej budowy można tłumaczyć przystosowaniem organów do funkcji lub środowiska; tylko część z nich ma takie znaczenie. Na przykład bogactwo zielonego barwika i spłaszczenie blaszki liściowej związane jest z główną czynnością liścia — asymilacją dwutlenku węgla; bulwiasta, gromadząca wodę łodyga i brak liści ważne są dla wielu pustyniowych kaktusów, żyjących w skrajnie suchych obszarach. Takie właściwości określa się jako korzystne dla istoty żyjącej, jako jej cechy przystosowawcze. Oprócz nich jednak istnieją właściwości raczej obojętne, jak np. sposób wykształcenia brzegów blaszek liściowych (całobrzegie, piłkowane, karbowane itp.); znane są też mniej lub więcej niekorzystne cechy, jak np. brak zielonego barwika w niektórych częściach liści „pstrych” odmian plamistych, np. klonu i in., które dlatego te ż utrzymują się tylko w uprawie, Nadto jedna i ta sama właściwość może być dla jednego gatunku mniej lub więcej korzystna, dla innego zaś — obojętna lub nawet szkodliwa, Wszystkie te fakty wykazują dobitnie, jak ostrożnym należy być przy ocenie form i struktur organicznych, zwłaszcza tych, których przypuszczalne znaczenie bardzo trudno jest udowodnić doświadczalnie. [podobne: wodogłowie u niemowląt objawy, dyżury aptek kościan, wypełnienie zęba cena ]

No Responses to “Zależność rośliny od środowiska”

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek kościan wodogłowie u niemowląt objawy wypełnienie zęba cena

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Na kwadratowym uchwycie gwintownika mocujemy zabierak, którego koniec opieramy 10 suport

Na kwadratowym uchwycie gwintownika mocujemy zabierak, którego koniec opieramy 10 suport. Można też zamocować gwintownik w uchwycie dwuszczękowym i osadzić go w tulei konika. Po zamocowaniu przedmiotu i gwintownika włączamy, napęd wrzeciona i w miarę gwintowania przesuwamy tuleję konika nie wywierając nacisku na gwintownik. Obróbka wykańczająca na tokarkach. Na tokarkach można przeprowadzać także obróbkę wykańczającą […]

Szkoły językowe dla młodzieży

Nie wszystkie szkoły przekazują taką samą wiedzę. Skutki tego są widoczne podczas dalszych etapów kształcenia, kiedy widoczne stają się różnice pomiędzy poziomami umiejętności osób, uczących się wcześniej w różnych szkołach. W przypadku nauki języków obcych często konieczne jest dostosowanie poziomu zaawansowania do umiejętności uczniów, wyniesionych z poprzednich szkół. Osoby, które mają większą wiedzę, często decydują […]

Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 5

Obwód głowy i objętość płynu mózgowo-rdzeniowego były istotnie większe w punkcie wyjściowym w grupie z zastawką trójdzielno-otrzewnową niż w grupie ETV-CPC, ale nie było innych znaczących zaburzeń równowagi między grupami. Brakowało danych wynikowych dla 6 pacjentów (4 w grupie ETV-CPC i 2 w grupie z zastawką żyłowo-otrzewnowo-przedsionkową), z których wszyscy zmarli przed 12-miesięczną obserwacją; ci […]

DevURL
Polecamy rowniez: