Obniżenie wieku szkolnego

Od kilku lat Ministerstwo Edukacji zapowiada obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Im bliżej wejścia danego terminu w życie, tym większa niepewność rodziców, czy Ministerstwo znów nie wycofa się ze swojego pomysłu. Obniżenie wieku szkolnego budzi ogromne społeczne kontrowersje. Rodzice założyli ruch „Ratuj Maluchy”, sugerując, że w szkole dziecku 6-letniemu stanie się jakaś straszna krzywda. Po kliku lat dość sensowych działań ruchu, który starał się pokazać niedostosowanie polskiej szkoły do potrzeb 6-latków, nastąpiło upolitycznienie ruchu. Organizacja rodziców stała się opozycją wobec pani minister edukacji`. W organizację zaangażowały się polskie gwiazdy, które deklarują, że nie puszczą swoich sześcioletnich dzieci do szkoły. Mogą wybrać drogie szkoły prywatne. Takiego wyboru nie mają rodzice dzieci z mniejszych miejscowości, w których nie ma nawet przedszkola. Małe szkoły, które są bardzo pożyteczne pod względem edukacyjno-wychowawczym, ale przez lokalne władze uznawane są za nierentowne i likwidowane. Rodzice protestują przez wiele miesięcy. Nie można zapominać, że celem reformy było przede wszystkim zwiększenie dostępu do oświaty, wyrównanie edukacyjnych szans.  Prawdą jest, że spora część szkół nie jest przygotowana na przyjęcie 6-latków – nie posiadają wieszaków na ubrania umieszczonych na właściwej wysokości dla 6-latka, odpowiednich ławek i krzeseł. Dużą wadą reformy jest to, że sukces dziecka w pierwszym roku nauki w szkole w zależy od rodzaju podręczników i nauczyciela. Jeżeli nauczyciel zdecyduje się na korzystanie z kompletu podręczników, który będzie odpowiadał poziomowi całej klasy i nie obniżając wymagań pomoże dziecku, pochwali za każde dobrze wykonane ćwiczenie lub wysiłek, włożony w wykonanie zadania, doda wiary w siebie, to dziecko będzie osiągało zadowalające efekty. Niestety dość często mamy do czynienia z sytuacją niesprzyjającą dziecku – nauczyciele i rodzice stawiają swoje ambicje ponad dobro małego ucznia i wymagają rzeczy nierealnych, co powoduje dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i uniemożliwia sukces w szkole. Nie jest dobre nakładanie zbyt wielu obowiązków edukacyjnych na pierwszaka. Dziecko w pierwszej klasie nie musi uczęszczać na lekcje dwóch języków, tenisa, czy na dodatkowe zajęcia z fotografii. Pierwszoklasista powinien mieć czas na przystosowanie się do życia szkolnego, pobieganie po placu zabaw, zabawę z rówieśnikami. Zdarza się, że rodzice ulegają presji otoczenia i posyłają do szkoły dziecko niedojrzałe, które nie potrafi rysować prostych kształtów, czy znaleźć różnic na obrazku, nie wyraźnie mówiące. W takiej sytuacji lepiej poczekać rok, przepracować ten czas z dzieckiem i posłać do szkoły siedmiolatka. [patrz też: endometrioza w bliźnie po cc, dyżury aptek gryfino, endomitoza ]

No Responses to “Obniżenie wieku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gryfino endometrioza w bliźnie po cc endomitoza

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Pirenoidy

U glonów zdarzają się inaczej wykształcone chloroplasty; mogą być one kubkowate, wstęgowate, gwiaździste lub płytkowate, a nawet siateczkowate (np. Cladophora). Często występują w nich okrągłe lub kanciaste ziarna proteinowe — pirenoidy. Pirenoidy otoczone małymi ziarnami skrobi nazywane są również ogniskami skrobiotwórczymi. Bogate w lipoidy protoplazmatyczne cialo chloroplastów, zrąb (stroma), jest bezbarwne.

Zależność rośliny od środowiska

W wodzie istnieją zupełnie inne warunki życia niż na pustyni. Dlatego rośliny wodne i pustyniowe są odmiennie zbudowane i są w stanie rosnąć tylko w swoich zwykłych lub zbliżonych do nich w pewnym stopniu warunkach. Organizm jest zatem tylko wówczas zdolny do życia, gdy jego zewnętrzna i wewnętrzna budowa jest zharmonizowana z właściwym mu środowiskiem, […]

Paleontologia

W 1859 r. został ostatecznie obalony panujący poprzednio dogmat niezmienności gatunków. Paleontologia (tj. nauka o wyginionych istotach żywych) uczy, że w dawniejszych okresach geologicznych żyły inne zwierzęta i rośliny niż obecnie. Były one jednak mniej lub bardziej podobne do roślin i zwierząt, które znaleziono w geologicznie młodszych warstwach.

Mitoza diploidalnego jądra

Przy mitozie diploidalnego jądra z trzema parami zawsze jednakowo wyobrażonych chromosomów homologicznych, każdy z nich jest rozszczepiony podłużnie na dwie chromatydy; są one ułożone obok siebie w płytkę metafazową. Chromosomy potoczne, czyli połówki podłużne (chromatydy), wędrują ku biegunom wrzeciona. Każde z obu jąder potomnych otrzyma zatem taką samą liczbę chromosomów, jak jądro macierzyste (w danym […]

DevURL
Polecamy rowniez: