Obniżenie wieku szkolnego

Od kilku lat Ministerstwo Edukacji zapowiada obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Im bliżej wejścia danego terminu w życie, tym większa niepewność rodziców, czy Ministerstwo znów nie wycofa się ze swojego pomysłu. Obniżenie wieku szkolnego budzi ogromne społeczne kontrowersje. Rodzice założyli ruch „Ratuj Maluchy”, sugerując, że w szkole dziecku 6-letniemu stanie się jakaś straszna krzywda. Po kliku lat dość sensowych działań ruchu, który starał się pokazać niedostosowanie polskiej szkoły do potrzeb 6-latków, nastąpiło upolitycznienie ruchu. Organizacja rodziców stała się opozycją wobec pani minister edukacji`. W organizację zaangażowały się polskie gwiazdy, które deklarują, że nie puszczą swoich sześcioletnich dzieci do szkoły. Mogą wybrać drogie szkoły prywatne. Takiego wyboru nie mają rodzice dzieci z mniejszych miejscowości, w których nie ma nawet przedszkola. Małe szkoły, które są bardzo pożyteczne pod względem edukacyjno-wychowawczym, ale przez lokalne władze uznawane są za nierentowne i likwidowane. Rodzice protestują przez wiele miesięcy. Nie można zapominać, że celem reformy było przede wszystkim zwiększenie dostępu do oświaty, wyrównanie edukacyjnych szans.  Prawdą jest, że spora część szkół nie jest przygotowana na przyjęcie 6-latków – nie posiadają wieszaków na ubrania umieszczonych na właściwej wysokości dla 6-latka, odpowiednich ławek i krzeseł. Dużą wadą reformy jest to, że sukces dziecka w pierwszym roku nauki w szkole w zależy od rodzaju podręczników i nauczyciela. Jeżeli nauczyciel zdecyduje się na korzystanie z kompletu podręczników, który będzie odpowiadał poziomowi całej klasy i nie obniżając wymagań pomoże dziecku, pochwali za każde dobrze wykonane ćwiczenie lub wysiłek, włożony w wykonanie zadania, doda wiary w siebie, to dziecko będzie osiągało zadowalające efekty. Niestety dość często mamy do czynienia z sytuacją niesprzyjającą dziecku – nauczyciele i rodzice stawiają swoje ambicje ponad dobro małego ucznia i wymagają rzeczy nierealnych, co powoduje dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i uniemożliwia sukces w szkole. Nie jest dobre nakładanie zbyt wielu obowiązków edukacyjnych na pierwszaka. Dziecko w pierwszej klasie nie musi uczęszczać na lekcje dwóch języków, tenisa, czy na dodatkowe zajęcia z fotografii. Pierwszoklasista powinien mieć czas na przystosowanie się do życia szkolnego, pobieganie po placu zabaw, zabawę z rówieśnikami. Zdarza się, że rodzice ulegają presji otoczenia i posyłają do szkoły dziecko niedojrzałe, które nie potrafi rysować prostych kształtów, czy znaleźć różnic na obrazku, nie wyraźnie mówiące. W takiej sytuacji lepiej poczekać rok, przepracować ten czas z dzieckiem i posłać do szkoły siedmiolatka. [patrz też: endometrioza w bliźnie po cc, dyżury aptek gryfino, endomitoza ]

No Responses to “Obniżenie wieku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gryfino endometrioza w bliźnie po cc endomitoza

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Znaczenie jądra

Jądro konieczne jest do istnienia życia w komórce. Wielkie znaczenie ma ono jako nosiciel czynników dziedzicznych — genów. Nie jest jeszcze dostatecznie poznane, jaki udział bierze ono w zjawiskach życiowych protoplastu. Prawdopodobnie pewne części składowe jądra, być może także jego jąderka, biorą udział w syntezie białek w cytoplazmie. W komórkach embrionalnych plastydy są licznymi, bardzo […]

Samorództwo roślin

Państwo istot żywych jest wyraźnie oddzielone od przyrody nieożywionej. Wprawdzie w starożytności sądzono (np. również Arystoteles), że nawet wysoce zróżnicowane rośliny i zwierzęta mogą powstawać przez samorództwo („generatio spontanea”) z mułu lub z piasku. Pogląd ten był też szeroko rozpowszechniony w średniowieczu. Dziś jednak wiemy na podstawie wielokrotnego doświadczenia, ze nawet najdrobniejsze i najprościej zbudowane […]

Proces mitotycznego podziału jądra

W międzyczasie chromosomy przekształcają się w delikatną siateczkę, w której końce ich stają się niedostrzegalne. Wszelako nie zatracają one swej samoistności. Proces mitotycznego (pośredniego) podziału jądra trwa w zależności od temperatury od jednej do kilku godzin; mechanizm tego podziału sprawia, że każde nowe jądro potomne otrzymuje tę samą liczbę chromosomów, jaką posiadało jądro macierzyste; w […]

Rodzaje podziałów komórek

Jeśli wytwarzanie gonów rozpoczyna się dopiero wówczas, gdy komórka macierzysta stała się czterojądrowa nazywamy takie podziały równoczesnymi ; jeśli natomiast po każdym z obu podziałów następuje od razu podział komórki, mówimy o podziałach kolejnych. W rzeczywistości jednak mejozy nie mają tak pr0stego przebiegu. We wczesnej profazie podziału dojrzewania euchromatynowe odcinki poszczególnych chromosomów ujawniają rozłączone chromonemy […]

DevURL
Polecamy rowniez: