Obniżenie wieku szkolnego

Od kilku lat Ministerstwo Edukacji zapowiada obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Im bliżej wejścia danego terminu w życie, tym większa niepewność rodziców, czy Ministerstwo znów nie wycofa się ze swojego pomysłu. Obniżenie wieku szkolnego budzi ogromne społeczne kontrowersje. Rodzice założyli ruch „Ratuj Maluchy”, sugerując, że w szkole dziecku 6-letniemu stanie się jakaś straszna krzywda. Po kliku lat dość sensowych działań ruchu, który starał się pokazać niedostosowanie polskiej szkoły do potrzeb 6-latków, nastąpiło upolitycznienie ruchu. Organizacja rodziców stała się opozycją wobec pani minister edukacji`. W organizację zaangażowały się polskie gwiazdy, które deklarują, że nie puszczą swoich sześcioletnich dzieci do szkoły. Mogą wybrać drogie szkoły prywatne. Takiego wyboru nie mają rodzice dzieci z mniejszych miejscowości, w których nie ma nawet przedszkola. Małe szkoły, które są bardzo pożyteczne pod względem edukacyjno-wychowawczym, ale przez lokalne władze uznawane są za nierentowne i likwidowane. Rodzice protestują przez wiele miesięcy. Nie można zapominać, że celem reformy było przede wszystkim zwiększenie dostępu do oświaty, wyrównanie edukacyjnych szans.  Prawdą jest, że spora część szkół nie jest przygotowana na przyjęcie 6-latków – nie posiadają wieszaków na ubrania umieszczonych na właściwej wysokości dla 6-latka, odpowiednich ławek i krzeseł. Dużą wadą reformy jest to, że sukces dziecka w pierwszym roku nauki w szkole w zależy od rodzaju podręczników i nauczyciela. Jeżeli nauczyciel zdecyduje się na korzystanie z kompletu podręczników, który będzie odpowiadał poziomowi całej klasy i nie obniżając wymagań pomoże dziecku, pochwali za każde dobrze wykonane ćwiczenie lub wysiłek, włożony w wykonanie zadania, doda wiary w siebie, to dziecko będzie osiągało zadowalające efekty. Niestety dość często mamy do czynienia z sytuacją niesprzyjającą dziecku – nauczyciele i rodzice stawiają swoje ambicje ponad dobro małego ucznia i wymagają rzeczy nierealnych, co powoduje dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i uniemożliwia sukces w szkole. Nie jest dobre nakładanie zbyt wielu obowiązków edukacyjnych na pierwszaka. Dziecko w pierwszej klasie nie musi uczęszczać na lekcje dwóch języków, tenisa, czy na dodatkowe zajęcia z fotografii. Pierwszoklasista powinien mieć czas na przystosowanie się do życia szkolnego, pobieganie po placu zabaw, zabawę z rówieśnikami. Zdarza się, że rodzice ulegają presji otoczenia i posyłają do szkoły dziecko niedojrzałe, które nie potrafi rysować prostych kształtów, czy znaleźć różnic na obrazku, nie wyraźnie mówiące. W takiej sytuacji lepiej poczekać rok, przepracować ten czas z dzieckiem i posłać do szkoły siedmiolatka. [patrz też: gazetka promocyjna lidl, gry rozwojowe dla dzieci sklep online, Prywatne przedszkole Kraków ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: gazetka promocyjna lidl gry rozwojowe dla dzieci sklep online Prywatne przedszkole Kraków

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Prywatne szkolnictwo

Dawno już minęły czasy, kiedy nie tylko w naszym kraju, ale również i na świecie podstawowym elementem edukacji jest szkolnictwo publiczne na każdym etapie nauki. Dziś, bowiem rynek edukacji otwiera się znacznie szerzej i może istnieć a właściwie istnieje na nim bardzo wiele wszelkiego rodzaju podmiotów edukacyjnych. Począwszy od tych, które związane są bezpośrednio z […]

Państwo roślinne

Zielony barwik umożliwia roślinie budowanie ze związków nieorganicznych organicznej substancji ciała i w ten sposób czyni jej życie niezależnym od zwierząt; zwierzę natomiast jest bezpośrednio lub pośrednio uzależnione od rośliny, gdyż do odżywiania potrzebne mu są związki organiczne. W przeciwieństwie do zwierząt dla roślin jest też charakterystyczne to, że ich wzrost i w ogóle rozwój […]

Wygląd jądra

Żywe jądro komórkowe ma wygląd drobno- i gęstoziarnisty. Zwraca też uwagę jedno lub kilka większych, okrągłych, błyszczących ziarn lub kropel; są to zbudowane z białka jąderka (nucleoli). Jądro otoczone jest błoną jądrową, warstwą, która odgranicza wnętrze jądra od otaczającej je zawsze ze wszystkich stron plazmy. Subtelną strukturę jądra można rozpatrywać przede wszystkim na bardzo dobrze […]

Podłoże zjawisk życiowych rośliny

Ponieważ roślina interesuje nas głównie jako żywy organizm, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na podłoże jej zjawisk życiowych — na protoplazmę. Substancja ta z reguły zgrupowana jest w komórkach; wskutek tego należy najpierw poznać ich budowę. Temu zadaniu służy n au ka o komórce, czyli cytologia. Połączenia komórek (tkanki) ciała rośliny stanowią przedmiot drugiego działu […]

DevURL
Polecamy rowniez: