Obniżenie wieku szkolnego

Od kilku lat Ministerstwo Edukacji zapowiada obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Im bliżej wejścia danego terminu w życie, tym większa niepewność rodziców, czy Ministerstwo znów nie wycofa się ze swojego pomysłu. Obniżenie wieku szkolnego budzi ogromne społeczne kontrowersje. Rodzice założyli ruch „Ratuj Maluchy”, sugerując, że w szkole dziecku 6-letniemu stanie się jakaś straszna krzywda. Po kliku lat dość sensowych działań ruchu, który starał się pokazać niedostosowanie polskiej szkoły do potrzeb 6-latków, nastąpiło upolitycznienie ruchu. Organizacja rodziców stała się opozycją wobec pani minister edukacji`. W organizację zaangażowały się polskie gwiazdy, które deklarują, że nie puszczą swoich sześcioletnich dzieci do szkoły. Mogą wybrać drogie szkoły prywatne. Takiego wyboru nie mają rodzice dzieci z mniejszych miejscowości, w których nie ma nawet przedszkola. Małe szkoły, które są bardzo pożyteczne pod względem edukacyjno-wychowawczym, ale przez lokalne władze uznawane są za nierentowne i likwidowane. Rodzice protestują przez wiele miesięcy. Nie można zapominać, że celem reformy było przede wszystkim zwiększenie dostępu do oświaty, wyrównanie edukacyjnych szans.  Prawdą jest, że spora część szkół nie jest przygotowana na przyjęcie 6-latków – nie posiadają wieszaków na ubrania umieszczonych na właściwej wysokości dla 6-latka, odpowiednich ławek i krzeseł. Dużą wadą reformy jest to, że sukces dziecka w pierwszym roku nauki w szkole w zależy od rodzaju podręczników i nauczyciela. Jeżeli nauczyciel zdecyduje się na korzystanie z kompletu podręczników, który będzie odpowiadał poziomowi całej klasy i nie obniżając wymagań pomoże dziecku, pochwali za każde dobrze wykonane ćwiczenie lub wysiłek, włożony w wykonanie zadania, doda wiary w siebie, to dziecko będzie osiągało zadowalające efekty. Niestety dość często mamy do czynienia z sytuacją niesprzyjającą dziecku – nauczyciele i rodzice stawiają swoje ambicje ponad dobro małego ucznia i wymagają rzeczy nierealnych, co powoduje dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i uniemożliwia sukces w szkole. Nie jest dobre nakładanie zbyt wielu obowiązków edukacyjnych na pierwszaka. Dziecko w pierwszej klasie nie musi uczęszczać na lekcje dwóch języków, tenisa, czy na dodatkowe zajęcia z fotografii. Pierwszoklasista powinien mieć czas na przystosowanie się do życia szkolnego, pobieganie po placu zabaw, zabawę z rówieśnikami. Zdarza się, że rodzice ulegają presji otoczenia i posyłają do szkoły dziecko niedojrzałe, które nie potrafi rysować prostych kształtów, czy znaleźć różnic na obrazku, nie wyraźnie mówiące. W takiej sytuacji lepiej poczekać rok, przepracować ten czas z dzieckiem i posłać do szkoły siedmiolatka. [patrz też: endometrioza w bliźnie po cc, dyżury aptek gryfino, endomitoza ]

No Responses to “Obniżenie wieku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gryfino endometrioza w bliźnie po cc endomitoza

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Chromonemy

Z obserwacji stadium wynika jasno, że podczas pierwszego podziału mejotycznego każda chromonema wcześniej lub później uległa podłużnemu rozszczepieniu (jest jednak sprawą sporna, w jakim momencie zachodzi ten proces), tak że każdy z tworzących sie chromosomów potomnych zawiera już dwie, co prawda zazwyczaj niewidoczne chromonemy. Pozostają one w tej postaci aż do końca drugiego podziału mejotycznego. […]

Stól roboczy wykonuje ruch posuwowy

Stół roboczy wykonuje ruch posuwowy. Ponadto stół może wykonywać ruch obrotowy i może przesuwać się w dwu prostopadłych kierunkach w płaszczyźnie poziomej. Suwak porusza się wzdłuż pionowych prowadnic podstawy, stół zaś wzdłuż prowadnic poziomych, •Suwak otrzymuje napęd od silnika elektryczmego za pośrednictwem przekładni zębatych i jarzma wahadłowego. . Zasada skrawania jest taka sama jak przy […]

Organy homologiczne

Rozmaicie ukształtowane zewnętrzne części bogato rozczłonkowanych roślin są zawsze rozmaitymi przeobrażeniami niewielu form zasadniczych, mianowicie korzenia, łodygi lub liścia. Nadto wewnętrzną budowę wszystkich części roślin można sprowadzić do komórek i ich przekształceń. Wszystkie organy dające się wyprowadzić z jednej wspólnej formy zasadniczej, nawet jeśli różnią się wyglądem i pełnią różne czynności, nazywamy homologicznymi ; przypisujemy […]

Państwo roślinne

Zielony barwik umożliwia roślinie budowanie ze związków nieorganicznych organicznej substancji ciała i w ten sposób czyni jej życie niezależnym od zwierząt; zwierzę natomiast jest bezpośrednio lub pośrednio uzależnione od rośliny, gdyż do odżywiania potrzebne mu są związki organiczne. W przeciwieństwie do zwierząt dla roślin jest też charakterystyczne to, że ich wzrost i w ogóle rozwój […]

DevURL
Polecamy rowniez: