Obniżenie wieku szkolnego

Od kilku lat Ministerstwo Edukacji zapowiada obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Im bliżej wejścia danego terminu w życie, tym większa niepewność rodziców, czy Ministerstwo znów nie wycofa się ze swojego pomysłu. Obniżenie wieku szkolnego budzi ogromne społeczne kontrowersje. Rodzice założyli ruch „Ratuj Maluchy”, sugerując, że w szkole dziecku 6-letniemu stanie się jakaś straszna krzywda. Po kliku lat dość sensowych działań ruchu, który starał się pokazać niedostosowanie polskiej szkoły do potrzeb 6-latków, nastąpiło upolitycznienie ruchu. Organizacja rodziców stała się opozycją wobec pani minister edukacji`. W organizację zaangażowały się polskie gwiazdy, które deklarują, że nie puszczą swoich sześcioletnich dzieci do szkoły. Mogą wybrać drogie szkoły prywatne. Takiego wyboru nie mają rodzice dzieci z mniejszych miejscowości, w których nie ma nawet przedszkola. Małe szkoły, które są bardzo pożyteczne pod względem edukacyjno-wychowawczym, ale przez lokalne władze uznawane są za nierentowne i likwidowane. Rodzice protestują przez wiele miesięcy. Nie można zapominać, że celem reformy było przede wszystkim zwiększenie dostępu do oświaty, wyrównanie edukacyjnych szans.  Prawdą jest, że spora część szkół nie jest przygotowana na przyjęcie 6-latków – nie posiadają wieszaków na ubrania umieszczonych na właściwej wysokości dla 6-latka, odpowiednich ławek i krzeseł. Dużą wadą reformy jest to, że sukces dziecka w pierwszym roku nauki w szkole w zależy od rodzaju podręczników i nauczyciela. Jeżeli nauczyciel zdecyduje się na korzystanie z kompletu podręczników, który będzie odpowiadał poziomowi całej klasy i nie obniżając wymagań pomoże dziecku, pochwali za każde dobrze wykonane ćwiczenie lub wysiłek, włożony w wykonanie zadania, doda wiary w siebie, to dziecko będzie osiągało zadowalające efekty. Niestety dość często mamy do czynienia z sytuacją niesprzyjającą dziecku – nauczyciele i rodzice stawiają swoje ambicje ponad dobro małego ucznia i wymagają rzeczy nierealnych, co powoduje dodatkowe obciążenie psychiczne, stres i uniemożliwia sukces w szkole. Nie jest dobre nakładanie zbyt wielu obowiązków edukacyjnych na pierwszaka. Dziecko w pierwszej klasie nie musi uczęszczać na lekcje dwóch języków, tenisa, czy na dodatkowe zajęcia z fotografii. Pierwszoklasista powinien mieć czas na przystosowanie się do życia szkolnego, pobieganie po placu zabaw, zabawę z rówieśnikami. Zdarza się, że rodzice ulegają presji otoczenia i posyłają do szkoły dziecko niedojrzałe, które nie potrafi rysować prostych kształtów, czy znaleźć różnic na obrazku, nie wyraźnie mówiące. W takiej sytuacji lepiej poczekać rok, przepracować ten czas z dzieckiem i posłać do szkoły siedmiolatka. [patrz też: endometrioza w bliźnie po cc, dyżury aptek gryfino, endomitoza ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek gryfino endometrioza w bliźnie po cc endomitoza

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 9

To wymaganie pozwoliło na bardziej systematyczną ocenę złożonego punktu końcowego nowego zawału mózgu, niż było to możliwe w innych badaniach. Nasza definicja nowego zawału mózgu obejmowała klinicznie cichy zawał, który często wiąże się z subtelnymi deficytami neurologicznymi, 18 szczególnie upośledzeniem funkcji poznawczych, 19,20 i wiąże się ze zwiększonym ryzykiem późniejszego udaru klinicznego. [21] nowy zawał […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 5

Obwód głowy i objętość płynu mózgowo-rdzeniowego były istotnie większe w punkcie wyjściowym w grupie z zastawką trójdzielno-otrzewnową niż w grupie ETV-CPC, ale nie było innych znaczących zaburzeń równowagi między grupami. Brakowało danych wynikowych dla 6 pacjentów (4 w grupie ETV-CPC i 2 w grupie z zastawką żyłowo-otrzewnowo-przedsionkową), z których wszyscy zmarli przed 12-miesięczną obserwacją; ci […]

Idarucyzumab do odwrócenia Dabigatranu – pełna analiza kohortowa ad 5

Mediana wyjściowego stężenia niezwiązanego dabigatranu wynosiła 110 ng na mililitr w grupie A i 73,6 ng na mililitr w grupie B; po podaniu idarucyzumabu stężenie wynosiło 20 ng na mililitr lub mniej we wszystkich poza trzema pacjentami, których można było ocenić (ryc. 1C). Przy tak niskim stężeniu niezwiązanego dabigatranu upośledzenie hemostazy jest mało prawdopodobne, ponieważ […]

Odchylenia od typowego podziału komórek

W nagich komórkach śluzowców i wiciowców podczas podziału odbywa się czynne przewężanie lub też fragmentowanie plazmy. Tu i ówdzie w państwie roślinnym występują odchylenia od typowego podziału komórki, mianowicie jednoczesne tworzenie się licznych komórek potomnych, pączkowanie i swobodne powstawanie komórek. Podziały jądra swobodne, czyli nie związane z podziałami komórek, dają się obserwować w wielojądrowych komórkach […]

DevURL
Polecamy rowniez: