Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 6

Leczenie statyną przepisano 84% pacjentów podczas obserwacji. Powtarzające się obrysy W sumie 263 uczestników miało nawracający udar: 224 (85%) miało udar niedokrwienny, a 34 (13%) miało krwotok wewnątrzczaszkowy; rodzaj udaru był nieznany dla pozostałych 5 pacjentów (2%), ponieważ nie poddano ich neuroobrazowaniu. Nie było istotnej interakcji między terapią przeciwpłytkową a terapią ciśnienia krwi (P = […]

Leczenie przeciwzapalne kanakinumabem w chorobie miażdżycowej ad

Jako taka, hipoteza zapalna zakrzepicy nie została potwierdzona. Interleukina-1. jest cytokiną, która jest centralna dla odpowiedzi zapalnej i która kieruje szlakiem sygnałowym interleukiny-6. Canakinumab, w pełni ludzkie przeciwciało monoklonalne skierowane przeciwko interleukinie-1., ma działanie przeciwzapalne i został dopuszczony do stosowania klinicznego w chorobach reumatologicznych.12,13 W badaniu fazy 2 z udziałem pacjentów z cukrzycą, którzy byli […]

Podział botaniki

Botanika dzieli się na części zgodnie z różnymi celami jej badań. Morfologia uczy o budowie roślin, fizjologia  o ich zjawiskach życiowych. Obie dziedziny badają również stosunek budowy i procesów życiowych poszczególnych gatunków roślin do ich otoczenia. Te części morfologii i fizjologii są często traktowane odrębnie jako ekologia. Systematyka zajmuje się opisem, nadawaniem nazw i klasyfikacją […]

Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego […]

DevURL
Polecamy rowniez: