Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Profilaktyka po transplantacji nerek AD 6

Nowy rak skóry płaskonabłonkowej rozwinął się u 14 pacjentów (22%) w grupie otrzymującej syrolimus i u 22 (39%) w grupie z inhibitorem kalcyneuryny (ryzyko względne, 0,56; 95% CI, 0,32 do 0,98) po medianie: przedział 15 miesięcy w porównaniu z 7 miesiącami (P = 0,02). Wśród pacjentów w grupie otrzymującej sirolimus, u których wystąpiły nowe raki […]

Frezy nasadzane osadza sie na trzpieniach frezarskich

Frezy nasadzane osadza się na trzpieniach frezarskich. Sposoby mocowania frezów. Na długich trzpieniach osadza się po kilka frezów, które razem stanowią tzw. frez zespołowy. Dokładne położenie tych frezów zapewniają osadzane między nimi na trzpieniach pierścienie dystansowe dociskane nakrętką.

Wychowanie to podstawa

Nie ulega wątpliwości, że celem, jaki zakłada każda szkoła podstawowa jest wspieranie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju, zarówno intelektualnym, społecznym, estetycznym, moralnym, emocjonalnym i fizycznym oraz zapobieganie złu i agresji. Najważniejszymi celami wychowawczymi szkoły są; uwrażliwienie na dobro wspólne nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów w różnych dziedzinach życia, radzenie sobie z własnymi emocjami, wyrabianie szacunku do […]

Chcac za pomoca podzielnicy zwyklej i tej tarczki dokonac podzialu kola na 4 czesci

Chcąc za pomocą podzielnicy zwykłej i tej tarczki dokonać podziału koła na 4 części, przedmiot mocujemy w kłach podzielnicy, ustalamy położenie tarczki za pomocą źatrzasku i frezujemy jeden bok. Następnie obracamy tarczkę podzielnicy o. l obrotu. Powtórnie unieruchamiany tarczkę w tym położeniu zatrzaskiem i frezujemy bok następny. Powtarzamy te czynności jeszcze dwa razy i w […]

DevURL
Polecamy rowniez: