Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego czesc 4

Echokardiografię kontrolną z wzbudzoną solą fizjologiczną wykonano u pacjentów z grupy zamknięcia PFO po 1, 12 i 24 miesiącach. Badanie kontrolne MRI wykonano u wszystkich pacjentów po 24 miesiącach, o ile nie wykonano go wcześniej w celu oceny zdarzenia końcowego. Trial Punkty końcowe Proces miał dwa końcowe punkty odniesienia. Pierwszym punktem końcowym w odbytnicy był […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 5

Na podstawie tych informacji i bez znajomości wskaźników zdarzeń w grupach badawczych w bieżącym badaniu, zmieniliśmy plan analizy statystycznej – po konsultacji z FDA – aby uwzględnić punkt końcowy neuroobrazowania jako punkt końcowy dla coprimary i cofnąć analiza okresowa. W tym nowym punkcie końcowym określiliśmy, że zamknięcie PFO i terapia przeciwpłytkowa będą uważane za lepsze […]

Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły […]

Na kwadratowym uchwycie gwintownika mocujemy zabierak, którego koniec opieramy 10 suport

Na kwadratowym uchwycie gwintownika mocujemy zabierak, którego koniec opieramy 10 suport. Można też zamocować gwintownik w uchwycie dwuszczękowym i osadzić go w tulei konika. Po zamocowaniu przedmiotu i gwintownika włączamy, napęd wrzeciona i w miarę gwintowania przesuwamy tuleję konika nie wywierając nacisku na gwintownik. Obróbka wykańczająca na tokarkach. Na tokarkach można przeprowadzać także obróbkę wykańczającą […]

DevURL
Polecamy rowniez: