Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Rasowe różnice w zależności między ciśnieniem krwi a opornością na insulinę ad 5

Różnice w nachyleniach linii regresji między trzema grupami były statystycznie istotne (P = 0,037). Średnia stopa metaboliczna w spoczynku była podobna w trzech grupach (tabela 2). Niezależnie od wieku, płci, masy ciała i odsetka tkanki tłuszczowej, tempo metabolizmu w spoczynku było istotnie związane ze średnim ciśnieniem krwi u białych (r = 0,36, P = 0,01), […]

Sciernica wykonuje szybki ruch obrotowy

Ściernica wykonuje szybki ruch obrotowy. Szlifowany wałek obraca się w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu ściernicy. Suportowi można nadawać posuw ręcznie lub mechanicznie. Naddatek na szlifowanie nie przekracza na ogół 0,8 mm na średnicy. Za pomocą szlifowania uzyskujemy dużą dokładność wymiarów i małą chropowatość obrabianej powierzchni.

Szkoły językowe dla młodzieży

Nie wszystkie szkoły przekazują taką samą wiedzę. Skutki tego są widoczne podczas dalszych etapów kształcenia, kiedy widoczne stają się różnice pomiędzy poziomami umiejętności osób, uczących się wcześniej w różnych szkołach. W przypadku nauki języków obcych często konieczne jest dostosowanie poziomu zaawansowania do umiejętności uczniów, wyniesionych z poprzednich szkół. Osoby, które mają większą wiedzę, często decydują […]

Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 6

Leczenie statyną przepisano 84% pacjentów podczas obserwacji. Powtarzające się obrysy W sumie 263 uczestników miało nawracający udar: 224 (85%) miało udar niedokrwienny, a 34 (13%) miało krwotok wewnątrzczaszkowy; rodzaj udaru był nieznany dla pozostałych 5 pacjentów (2%), ponieważ nie poddano ich neuroobrazowaniu. Nie było istotnej interakcji między terapią przeciwpłytkową a terapią ciśnienia krwi (P = […]

DevURL
Polecamy rowniez: