Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Rasowe różnice w zależności między ciśnieniem krwi a opornością na insulinę ad 6

Jest możliwe, że wrażliwość na postulowane nadciśnieniowe działanie insuliny jest różna w zależności od grupy etnicznej lub rasowej. Ponadto działanie insuliny na ciśnienie krwi może zależeć od jej interakcji z innymi czynnikami humoralnymi, nerwowymi, komórkowymi, mięśnia sercowego i hemodynamicznymi związanymi z regulacją ciśnienia krwi. Czynniki te nie były badane u Indian Pima, ale czarni normotensyjni […]

Ablacja cewnika na migotanie przedsionków z niewydolnością serca

Śmiertelność i zachorowalność są wyższe wśród pacjentów z migotaniem przedsionków i niewydolnością serca niż wśród osób z niewydolnością serca. Cewnikowanie ablacji migotania przedsionków zostało zaproponowane jako sposób poprawy wyników wśród pacjentów z niewydolnością serca, którzy w przeciwnym razie otrzymują odpowiednie leczenie. Metody Losowo przypisaliśmy pacjentom z objawowym napadowym lub uporczywym migotaniem przedsionków, którzy nie mieli […]

Rasowe różnice w zależności między ciśnieniem krwi a opornością na insulinę cd

Powietrze w pomieszczeniu było zasysane przez maskę, a natężenie przepływu mierzono za pomocą pneumotachygraph (Gould, Cleveland). Stałą część wydychanego powietrza pobierano i analizowano pod kątem zawartości tlenu i dwutlenku węgla. Analizatory i przepływomierz podłączono do komputera stacjonarnego (Hewlett-Packard, Palo Alto, CA). Zintegrowane pomiary kalorymetryczne wykonywano co pięć minut, rozpoczynając na godzinę przed infuzjami insuliny i […]

Idarucyzumab do odwrócenia Dabigatranu – pełna analiza kohortowa ad 7

Zdarzenia, które wystąpiły z częstotliwością co najmniej 1% w każdej grupie wymieniono w tabeli S3 w dodatkowym dodatku. Większość zdarzeń okazała się pogorszeniem zdarzenia indeksu lub współistniejącego stanu. Nie pojawił się żaden inny spójny wzór. W grupie A najczęstszym wydarzeniem było delirium (które wystąpiło u 2,3% pacjentów); w grupie B najczęstszymi zdarzeniami były zatrzymanie akcji […]

DevURL
Polecamy rowniez: