Obowiązek szkolny

Pod koniec ubiegłego wieku przeprowadzono kolejną reformę przywracającą gimnazja. Skrócono szkołę podstawową do 6 lat. Już po kilku latach okazało się, że gimnazja to chybiony pomysł. Dzieci kończąc szkołę podstawową mają po 13 lat, zostają wrzucone w nowe środowisko, często nie radzą sobie ze zmianą. Okres między 12-14 rokiem życia to czas okresu dojrzewania, kiedy to młody człowiek przechodzi bunt przeciwko zastanym zasadom. Oderwanie dziecka ze znanego mu środowiska skutkuje niewłaściwym zachowaniem w szkole, przemocą względem rówieśników i pracowników placówki oświatowej, kontaktem z używkami, słabszymi osiągnięciami w nauce. Ogromna ilość uczniów gimnazjum osiąga gorsze wyniki w nauce niż w szkole podstawowej. Młodzież gimnazjalna często sprawia kłopoty wychowawcze. Nic, więc dziwnego, że pojawiły się głosy, że należy przywrócić ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Przemawia za tym także aspekt edukacyjny. Program 3 letniego liceum jest bardzo okrojony i nie zapewnia uczniowi podstawowej wiedzy o świecie i kulturze. Inicjatywa zyskuje poparcie polityków ponad podziałami. Politycy akcentują konieczność zmiany systemu edukacji – polska szkoła jest pełna ideologii, nie uczy logicznego myślenia i zdobywania informacji, nie uczy także tolerancji oraz szacunku dla środowiska i człowieka. Jeszcze kilkanaście lat temu polska szkoła mogła poszczycić się porządnym przygotowaniem teoretycznym uczniów, uczeniem konstruktywnego myślenia i łączenia faktów.  Obecnie uczniowie nie posiadają nawet takich umiejętności – wiedza przedstawiana jest w sposób wyrywkowy, uczeń nie potrafi połączyć faktów. Stworzenie edukacyjnego ciągu z pewnością poprawi poziom nauczania. Uczniowie, którzy są w jednym środowisku przez 8 lat, jest uczony przez tych samych nauczycieli od klasy 4 tworzą w miarę zgrany zespół klasowy, nie muszą sobie na wzajem udowadniać swojej wartości. Znają się od pierwszej klasy, co pozwala im przetrwać najtrudniejszy okres dorastania. Wiek 13 lat, w którym dziecko obecnie kończy szkołę podstawową i zmienia środowisko nie jest dobry. Młody człowiek musi zdobyć sympatię otoczenia, co powoduje, że chce zwrócić na siebie uwagę, bywa nakłaniany do działań nieakceptowanych społecznie. A takich działań należy zdecydowanie unikać. Mogą one być, bowiem bardzo groźne dla funkcjonowania społeczeństwa. [przypisy: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Obowiązek szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 6

Wyjściowa charakterystyka była podobna w dwóch grupach badawczych (tabela 1). Mediana czasu od uderzenia wskaźnika do randomizacji wynosiła 102 dni (zakres międzykwartylowy, od 56 do 148). Mediana czasu obserwacji wyniosła 3,2 roku (zakres międzykwartylny, od 2,2 do 4,8), z 1529 pacjentami w okresie obserwacji w grupie zamykającej PFO i 703 pacjentami w okresie obserwacji w […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 9

To wymaganie pozwoliło na bardziej systematyczną ocenę złożonego punktu końcowego nowego zawału mózgu, niż było to możliwe w innych badaniach. Nasza definicja nowego zawału mózgu obejmowała klinicznie cichy zawał, który często wiąże się z subtelnymi deficytami neurologicznymi, 18 szczególnie upośledzeniem funkcji poznawczych, 19,20 i wiąże się ze zwiększonym ryzykiem późniejszego udaru klinicznego. [21] nowy zawał […]

Kat natarcia l przyjmuje rózne wartosci zaleznie od rodzaju obrabianego materialu

Kąt natarcia l przyjmuje różne wartości zależnie od rodzaju obrabianego materiału. Wartości kątów wiertła sprawdza się używając specjalnych wzorników. Wiertłem stępionym pracować nie wolno. Podczas pracy stępionym wiertłem gwałtownie wzrasta opór skrawania, mogąc spowodować ukręcenie lub złamanie wiertła, co z kolei może być przyczyną nieszczęśliwego wypadku. Stępione wiertło łatwo poznać po zaokrąglonych narożach.

Charakterystyczna cecha wiertarek wspólrzednosciowych jest mozliwosc przesuwu stolu w…

Charakterystyczną cechą wiertarek współrzędnościowych jest możliwość przesuwu stołu w dwóch kierunkach wzajemnie prostopadłych z dokładnością do 1 urn. Przesunięcie stołu określamy za pomocą układu współrzędnych prostokątnych x, y. Pomiaru rozstawienia tych otworów dokonujemy przez porównanie współrzędnych stołu. Jeżeli otwór A został przykładowo wykonany w położeniu stołu określonym współrzędną Xl = 150,328 mm (stół był o […]

DevURL
Polecamy rowniez: