Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły do najważniejszych w polskiej edukacji.  Pozostały niezauważone następujące problemy: przemoc w szkole, bardzo niski poziom nauczania, brak interesujących zajęć pozalekcyjnych. Szkoły oszczędzają na zajęciach pozalekcyjnych, co jest dużym problemem w ubogich środowiskach, z których dzieci nie mają szans na udział w prywatnych, drogich lekcjach. Powoduje to, że dzieci z biedniejszych środowisk mają gorszy start edukacyjny, rzadziej kończą szkołę średnią i uczelnię wyższą. Są powołane przez różne instytucje fundusze stypendialne, które mają pomagać dzieciom z biedniejszych rodzin w edukacji. Dzieci te potrzebują pomocy w nadrobieniu zaległości. W domu często nie mają warunków do nauki, nie ma im, kto wytłumaczyć trudniejszego materiału i pomóc w odrabianiu zadań domowych. Szkoły najczęściej proponują zajęcia wyrównawcze i świetlicowe finansowane z funduszy unijnych. Na tego typu zajęciach nauczyciele pracują z uczniami – tłumaczą materiał, pomagają w odrobieniu zadań domowych, wypełniają wolny czas. W polskiej szkole brakuje zajęć pozalekcyjnych, które stawiałyby na rozwój zainteresowań ucznia. Za mało jest zajęć muzycznych, plastycznych, sportowych, czy teatralnych. Zajęcia pozalekcyjne ułatwiłyby dyscyplinowanie uczniów – dziecko, które rozwija się w kierunku, którym się interesuje jest spokojniejsze, pogodniejsze, ponieważ jest doceniane i pozytywnie motywowane. Uczeń realizujący swoje pasje jest mniej skłonny do agresji, ponieważ nie odczuwa potrzeby, aby zwracać na siebie uwagę kolegów. Warto pamiętać, że agresja rodzi się z nudy, z braku perspektyw i oczywiście z obcowania z przemocą. Jeżeli chcemy walczyć z agresją u dzieci, zapewnić bezpieczeństwo w szkole,  musimy wypełnić im czas ciekawymi zajęciami.  Najłatwiej zorganizować zajęcia plastyczne i sportowe, ponieważ ich organizacja nie wymaga dużych nakładów finansowych.  Nie ma wówczas konieczności organizowania jakichś dodatkowych środków np. od sponsora. Tych, bowiem pozyskać bardzo trudno. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Początek roku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Karoteny

Karoteny, które należą do tetraterpenów, są nienasyconymi węglowodorami o wzorze sumarycznym C40H5B. W ksantofilach o wzorze CAOHO2, np. w rozpowszechnionej w liściach luteinie, dwa atomy wodoru karotenu zastąpione są grupami OH. Wszystkie te nierozpuszczalne w wodzie barwiki można ekstrahować ze świeżych lub suchych chloroplastów roztworem wodnym acetonu lub 80—90-procentowym goracym alkoholem, a więc np. zalewając […]

Wygląd jądra

Żywe jądro komórkowe ma wygląd drobno- i gęstoziarnisty. Zwraca też uwagę jedno lub kilka większych, okrągłych, błyszczących ziarn lub kropel; są to zbudowane z białka jąderka (nucleoli). Jądro otoczone jest błoną jądrową, warstwą, która odgranicza wnętrze jądra od otaczającej je zawsze ze wszystkich stron plazmy. Subtelną strukturę jądra można rozpatrywać przede wszystkim na bardzo dobrze […]

Powoduje to koniecznosc ograniczenia szybkosci skrawania, uniemozliwiajac zwiekszenie wydajnosci obróbki

Powoduje to konieczność ograniczenia szybkości skrawania, uniemożliwiając zwiększenie wydajności obróbki. Struganie jest ekonomiczne w przypadku obróbki długich i wąskich przedmiotów lub wielu przedmiotów krótkich, gdy istnieje możltiwość zamocowania ich na całej długości stołu. Strugarki poprzeczne Po prowadnicach kadłuba 1 przesuwa się ruchem postępowo-zwrotnym suwak 2. Stół roboczy 3 może . przesuwać się po poziomych prowadnicach […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 7

Przepłukanie kosmonimo-otrzewnowe spowodowało znacznie większe zmniejszenie objętości płynu mózgowo-rdzeniowego i liczbowo wyższy odsetek pacjentów ze znacznym wzrostem mózgu. Odsetek dzieci, które ostatecznie miały normalną objętość mózgu, był jednak liczbowo podobny w dwóch grupach terapeutycznych, co sugeruje, że podobny wzrost uzyskano w przypadku obu terapii. Częstość powikłań, w tym zgonów i zgonów związanych z leczeniem, była […]

DevURL
Polecamy rowniez: