Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły do najważniejszych w polskiej edukacji.  Pozostały niezauważone następujące problemy: przemoc w szkole, bardzo niski poziom nauczania, brak interesujących zajęć pozalekcyjnych. Szkoły oszczędzają na zajęciach pozalekcyjnych, co jest dużym problemem w ubogich środowiskach, z których dzieci nie mają szans na udział w prywatnych, drogich lekcjach. Powoduje to, że dzieci z biedniejszych środowisk mają gorszy start edukacyjny, rzadziej kończą szkołę średnią i uczelnię wyższą. Są powołane przez różne instytucje fundusze stypendialne, które mają pomagać dzieciom z biedniejszych rodzin w edukacji. Dzieci te potrzebują pomocy w nadrobieniu zaległości. W domu często nie mają warunków do nauki, nie ma im, kto wytłumaczyć trudniejszego materiału i pomóc w odrabianiu zadań domowych. Szkoły najczęściej proponują zajęcia wyrównawcze i świetlicowe finansowane z funduszy unijnych. Na tego typu zajęciach nauczyciele pracują z uczniami – tłumaczą materiał, pomagają w odrobieniu zadań domowych, wypełniają wolny czas. W polskiej szkole brakuje zajęć pozalekcyjnych, które stawiałyby na rozwój zainteresowań ucznia. Za mało jest zajęć muzycznych, plastycznych, sportowych, czy teatralnych. Zajęcia pozalekcyjne ułatwiłyby dyscyplinowanie uczniów – dziecko, które rozwija się w kierunku, którym się interesuje jest spokojniejsze, pogodniejsze, ponieważ jest doceniane i pozytywnie motywowane. Uczeń realizujący swoje pasje jest mniej skłonny do agresji, ponieważ nie odczuwa potrzeby, aby zwracać na siebie uwagę kolegów. Warto pamiętać, że agresja rodzi się z nudy, z braku perspektyw i oczywiście z obcowania z przemocą. Jeżeli chcemy walczyć z agresją u dzieci, zapewnić bezpieczeństwo w szkole,  musimy wypełnić im czas ciekawymi zajęciami.  Najłatwiej zorganizować zajęcia plastyczne i sportowe, ponieważ ich organizacja nie wymaga dużych nakładów finansowych.  Nie ma wówczas konieczności organizowania jakichś dodatkowych środków np. od sponsora. Tych, bowiem pozyskać bardzo trudno. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Początek roku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Metoda barwienia

Wartość metody barwienia polega na nierównym przyjmowaniu barwników przez różne części zabitej protoplazmy i gdy je próbuje z powrotem odciągnąć środkami rozpuszczającymi. Jednak również żywe składniki protoplazmy mogą barwić się pewnymi barwnikami, np. chryzoidyną lub oranżem akrydynowym (barwienie przyżyciowe). Podstawowa masa żywej plazmy — hyaloplazma — pozornie szklista, nawet pod ultramikroskopem wygląda na niemal próżną […]

Charakterystyczna cecha wiertarek wspólrzednosciowych jest mozliwosc przesuwu stolu w…

Charakterystyczną cechą wiertarek współrzędnościowych jest możliwość przesuwu stołu w dwóch kierunkach wzajemnie prostopadłych z dokładnością do 1 urn. Przesunięcie stołu określamy za pomocą układu współrzędnych prostokątnych x, y. Pomiaru rozstawienia tych otworów dokonujemy przez porównanie współrzędnych stołu. Jeżeli otwór A został przykładowo wykonany w położeniu stołu określonym współrzędną Xl = 150,328 mm (stół był o […]

Przy ruchu suwaka

Przy ruchu suwaka. 1 w lewo czop obróci się ci kąt a, a przy ruchu suwaka w prawo o kąt f3. Łatwo zauważyć, że kąt a jest większy od kąta f3. Wynika stąd wniosek, że przy jednostajnym ruchu czopa 3 suwak będzie przesuwać się w lewo z mniejszą prędkością, a w prawo – z większą. […]

Jądra płciowe

Jeden z chromosomów każdej pary pochodzi zawsze od jednego, drugi zaś od drugiego jądra płciowego. Ponieważ wszystkie jądra płciowe jakiejś rasy są haploidalne, a produkty ich kopulacji są diploidalne, w cyklu rozwoju każdego płciowo rozmnażającego sie organizmu jądra diploidalne (2n) muszą wcześniej lub później ulegać redukcji, czyli powrotnej zmianie na haploidalne (n); w przeciwnym bowiem […]

DevURL
Polecamy rowniez: