Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły do najważniejszych w polskiej edukacji.  Pozostały niezauważone następujące problemy: przemoc w szkole, bardzo niski poziom nauczania, brak interesujących zajęć pozalekcyjnych. Szkoły oszczędzają na zajęciach pozalekcyjnych, co jest dużym problemem w ubogich środowiskach, z których dzieci nie mają szans na udział w prywatnych, drogich lekcjach. Powoduje to, że dzieci z biedniejszych środowisk mają gorszy start edukacyjny, rzadziej kończą szkołę średnią i uczelnię wyższą. Są powołane przez różne instytucje fundusze stypendialne, które mają pomagać dzieciom z biedniejszych rodzin w edukacji. Dzieci te potrzebują pomocy w nadrobieniu zaległości. W domu często nie mają warunków do nauki, nie ma im, kto wytłumaczyć trudniejszego materiału i pomóc w odrabianiu zadań domowych. Szkoły najczęściej proponują zajęcia wyrównawcze i świetlicowe finansowane z funduszy unijnych. Na tego typu zajęciach nauczyciele pracują z uczniami – tłumaczą materiał, pomagają w odrobieniu zadań domowych, wypełniają wolny czas. W polskiej szkole brakuje zajęć pozalekcyjnych, które stawiałyby na rozwój zainteresowań ucznia. Za mało jest zajęć muzycznych, plastycznych, sportowych, czy teatralnych. Zajęcia pozalekcyjne ułatwiłyby dyscyplinowanie uczniów – dziecko, które rozwija się w kierunku, którym się interesuje jest spokojniejsze, pogodniejsze, ponieważ jest doceniane i pozytywnie motywowane. Uczeń realizujący swoje pasje jest mniej skłonny do agresji, ponieważ nie odczuwa potrzeby, aby zwracać na siebie uwagę kolegów. Warto pamiętać, że agresja rodzi się z nudy, z braku perspektyw i oczywiście z obcowania z przemocą. Jeżeli chcemy walczyć z agresją u dzieci, zapewnić bezpieczeństwo w szkole,  musimy wypełnić im czas ciekawymi zajęciami.  Najłatwiej zorganizować zajęcia plastyczne i sportowe, ponieważ ich organizacja nie wymaga dużych nakładów finansowych.  Nie ma wówczas konieczności organizowania jakichś dodatkowych środków np. od sponsora. Tych, bowiem pozyskać bardzo trudno. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Początek roku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Samodzielna praca w szkole

Dla każdego dziecka praca w szkole powinna być najważniejsza. Jednym słowem powinna być jego głównym zajęciem i wskazywać mu drogę życiową. Czym bowiem ma zajmować się dziecko znajdujące się w szkole podstawowej czy też w gimnazjum. Oczywiście, że nauką. Ta powinna być na pierwszym miejscu a dopiero potem za nią wszystkie pozostaje pasje, hobby czy […]

Sciernica wykonuje szybki ruch obrotowy

Ściernica wykonuje szybki ruch obrotowy. Szlifowany wałek obraca się w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotu ściernicy. Suportowi można nadawać posuw ręcznie lub mechanicznie. Naddatek na szlifowanie nie przekracza na ogół 0,8 mm na średnicy. Za pomocą szlifowania uzyskujemy dużą dokładność wymiarów i małą chropowatość obrabianej powierzchni.

Stól roboczy wykonuje ruch posuwowy

Stół roboczy wykonuje ruch posuwowy. Ponadto stół może wykonywać ruch obrotowy i może przesuwać się w dwu prostopadłych kierunkach w płaszczyźnie poziomej. Suwak porusza się wzdłuż pionowych prowadnic podstawy, stół zaś wzdłuż prowadnic poziomych, •Suwak otrzymuje napęd od silnika elektryczmego za pośrednictwem przekładni zębatych i jarzma wahadłowego. . Zasada skrawania jest taka sama jak przy […]

Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 6

Leczenie statyną przepisano 84% pacjentów podczas obserwacji. Powtarzające się obrysy W sumie 263 uczestników miało nawracający udar: 224 (85%) miało udar niedokrwienny, a 34 (13%) miało krwotok wewnątrzczaszkowy; rodzaj udaru był nieznany dla pozostałych 5 pacjentów (2%), ponieważ nie poddano ich neuroobrazowaniu. Nie było istotnej interakcji między terapią przeciwpłytkową a terapią ciśnienia krwi (P = […]

DevURL
Polecamy rowniez: