Początek roku szkolnego

W Polsce dużo mówi się o edukacji na początku roku szkolnego, przy okazji egzaminów, Dnia Edukacji Narodowej i zakończenia roku szkolnego. Na co dzień próżno szukać w mediach informacji o edukacji. Ostatnio głośno jest o 6-latach w szkole i o znaczeniu wyboru zawodu zgodnie z potrzebami rynku pracy i zainteresowaniem młodego człowieka. Powyższe problemy urosły do najważniejszych w polskiej edukacji.  Pozostały niezauważone następujące problemy: przemoc w szkole, bardzo niski poziom nauczania, brak interesujących zajęć pozalekcyjnych. Szkoły oszczędzają na zajęciach pozalekcyjnych, co jest dużym problemem w ubogich środowiskach, z których dzieci nie mają szans na udział w prywatnych, drogich lekcjach. Powoduje to, że dzieci z biedniejszych środowisk mają gorszy start edukacyjny, rzadziej kończą szkołę średnią i uczelnię wyższą. Są powołane przez różne instytucje fundusze stypendialne, które mają pomagać dzieciom z biedniejszych rodzin w edukacji. Dzieci te potrzebują pomocy w nadrobieniu zaległości. W domu często nie mają warunków do nauki, nie ma im, kto wytłumaczyć trudniejszego materiału i pomóc w odrabianiu zadań domowych. Szkoły najczęściej proponują zajęcia wyrównawcze i świetlicowe finansowane z funduszy unijnych. Na tego typu zajęciach nauczyciele pracują z uczniami – tłumaczą materiał, pomagają w odrobieniu zadań domowych, wypełniają wolny czas. W polskiej szkole brakuje zajęć pozalekcyjnych, które stawiałyby na rozwój zainteresowań ucznia. Za mało jest zajęć muzycznych, plastycznych, sportowych, czy teatralnych. Zajęcia pozalekcyjne ułatwiłyby dyscyplinowanie uczniów – dziecko, które rozwija się w kierunku, którym się interesuje jest spokojniejsze, pogodniejsze, ponieważ jest doceniane i pozytywnie motywowane. Uczeń realizujący swoje pasje jest mniej skłonny do agresji, ponieważ nie odczuwa potrzeby, aby zwracać na siebie uwagę kolegów. Warto pamiętać, że agresja rodzi się z nudy, z braku perspektyw i oczywiście z obcowania z przemocą. Jeżeli chcemy walczyć z agresją u dzieci, zapewnić bezpieczeństwo w szkole,  musimy wypełnić im czas ciekawymi zajęciami.  Najłatwiej zorganizować zajęcia plastyczne i sportowe, ponieważ ich organizacja nie wymaga dużych nakładów finansowych.  Nie ma wówczas konieczności organizowania jakichś dodatkowych środków np. od sponsora. Tych, bowiem pozyskać bardzo trudno. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Początek roku szkolnego”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 7

Przepłukanie kosmonimo-otrzewnowe spowodowało znacznie większe zmniejszenie objętości płynu mózgowo-rdzeniowego i liczbowo wyższy odsetek pacjentów ze znacznym wzrostem mózgu. Odsetek dzieci, które ostatecznie miały normalną objętość mózgu, był jednak liczbowo podobny w dwóch grupach terapeutycznych, co sugeruje, że podobny wzrost uzyskano w przypadku obu terapii. Częstość powikłań, w tym zgonów i zgonów związanych z leczeniem, była […]

Czynna protoplazma

Czynna protoplazma zawiera 70—80% lub nawet więcej wody i nie jest ciałem jednolitym chemicznie, lecz uorganizowaną mieszaniną znacznej ilości związków chemicznych. Mieszanina ta chemicznie stale się zmienia w aktywnie żywej protoplazmie. Jej bardzo ważną częścią składową są ciała białkowe (białka proteiny, a przede wszystkim połączenia białkowe — proteidy). Dlatego protoplazma daje reakcje na białko, a […]

Dowody na to, że histamina jest przyczyną toksycznego zatrucia rybami czesc 4

1). Poziom moczu N-metylohistaminy był prawidłowy w próbkach moczu pobranych od trzech osób 14 dni po zatruciu. Poziomy te były jednak znacznie wyższe w próbkach moczu pobranych podczas objawowej fazy scombrotoksyczności u każdej z tych trzech osób. Początkowe próbki zebrane od jednej do czterech godzin po spożyciu ryby zawierały poziomy N-metylohistaminy 15 do 20 razy […]

Zależność rośliny od środowiska

W wodzie istnieją zupełnie inne warunki życia niż na pustyni. Dlatego rośliny wodne i pustyniowe są odmiennie zbudowane i są w stanie rosnąć tylko w swoich zwykłych lub zbliżonych do nich w pewnym stopniu warunkach. Organizm jest zatem tylko wówczas zdolny do życia, gdy jego zewnętrzna i wewnętrzna budowa jest zharmonizowana z właściwym mu środowiskiem, […]

DevURL
Polecamy rowniez: