Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: prawidłowa wilgotność w mieszkaniu, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

No Responses to “Prawa rodziców”

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu prawidłowa wilgotność w mieszkaniu

Przeczytaj też:
Rasowe różnice w zależności między ciśnieniem krwi a opornością na insulinę ad 5

Różnice w nachyleniach linii regresji między trzema grupami były statystycznie istotne (P = 0,037). Średnia stopa metaboliczna w spoczynku była podobna w trzech grupach (tabela 2). Niezależnie od wieku, płci, masy ciała i odsetka tkanki tłuszczowej, tempo metabolizmu w spoczynku było istotnie związane ze średnim ciśnieniem krwi u białych (r = 0,36, P = 0,01), […]

Specjalna reforma edukacji

Reforma edukacji sprzed kilkunastu lat zmieniła także system matur. Najgorzej wyszła na tym matura z języka polskiego, która została uproszczona do stopnia sprawdzania umiejętności czytania ze zrozumieniem i kupowania prezentacji w sieci. Przed 2002 rokiem na maturze z języka polskiego uczeń przez 5 godzin pisał przekrojowe wypracowanie, które sprawdzało jego wiedzę, umiejętność formułowania myśli, znajomość […]

W czasie skrawa

W czasie skrawa. nla nóż z trzonkiem prostym ugina się znacznie zagłębiając się w materiał. Skutkiem tego jest duża: chropowatość obrabianej powierzchni oraz możliwość złamania narzędzia. Nóż z trzonkiem wygiętym do tyłu także me daje gładkiej powierzchni; pod wpływem oporu skrawania krawędź tnąca noża unosi się ponad powierzchnię obrabianą i nie zdejmuje całej przeznaczonej do […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 6

Wyjściowa charakterystyka była podobna w dwóch grupach badawczych (tabela 1). Mediana czasu od uderzenia wskaźnika do randomizacji wynosiła 102 dni (zakres międzykwartylowy, od 56 do 148). Mediana czasu obserwacji wyniosła 3,2 roku (zakres międzykwartylny, od 2,2 do 4,8), z 1529 pacjentami w okresie obserwacji w grupie zamykającej PFO i 703 pacjentami w okresie obserwacji w […]

DevURL
Polecamy rowniez: