Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: skierowania nfz na leczenie uzdrowiskowe, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu skierowania nfz na leczenie uzdrowiskowe

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Czynna protoplazma

Czynna protoplazma zawiera 70—80% lub nawet więcej wody i nie jest ciałem jednolitym chemicznie, lecz uorganizowaną mieszaniną znacznej ilości związków chemicznych. Mieszanina ta chemicznie stale się zmienia w aktywnie żywej protoplazmie. Jej bardzo ważną częścią składową są ciała białkowe (białka proteiny, a przede wszystkim połączenia białkowe — proteidy). Dlatego protoplazma daje reakcje na białko, a […]

Przyczyny uczęszczania na korepetycje

Sprawa uczęszczania coraz większej liczby uczniów na korepetycje wzbudza w ostatnim czasie wiele dyskusji. Dawniej korzystali z nich przede wszystkim ci, którzy nie byli w stanie opanować wymaganego w szkole materiału. Dziś na korepetycje decyduje się głównie uczniowie, którzy chcą zdobyć większą wiedzę od tej przekazywanej im w szkole. Z tego powodu bardzo dużo osób […]

Początki edukacji

Edukacja rozpoczyna się właściwie od przedszkola, w którym dziecko poznaje świat przez zabawę. Edukacja przedszkolna powinna się rozpocząć się od ukończenia przez dziecko 3 lat. Dziecko w tym wieku łatwiej przystosowuje się do nowych warunków, dość szybko zaczyna bawić się z rówieśnikami. Pociecha, która idzie do przedszkola powinna umieć samodzielnie jeść i korzystać z toalety. […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 7

Jeśli chodzi o drugi punkt końcowy, nowy zawał mózgu (kliniczny udar niedokrwienny lub cichy zawał mózgu) wystąpił u 22 pacjentów (5,7%) w grupie zamykającej PFO iu 20 pacjentów (11,3%) w grupie leczonej wyłącznie przeciwpłytkowo (bezwzględny). różnica, 5,6 punktów procentowych [95% CI, 0,3 do 10,8], względne ryzyko, 0,51 [95% CI, 0,29 do 0,91], P = 0,04) […]

DevURL
Polecamy rowniez: