Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: prawidłowa wilgotność w mieszkaniu, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

No Responses to “Prawa rodziców”

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu prawidłowa wilgotność w mieszkaniu

Przeczytaj też:
Idarucyzumab do odwrócenia Dabigatranu – pełna analiza kohortowa ad 6

Liczba zgonów, które miały miejsce w ciągu 5 dni po leczeniu wynosiła 19 (6,3%) w grupie A i 16 (7,9%) w grupie B (tabela S2 w dodatkowym dodatku). Śmiertelność 30-dniowa wynosiła 16,4% wśród pacjentów z krwotokiem wewnątrzczaszkowym, 11,1% wśród pacjentów z krwawieniem z przewodu pokarmowego i 12,7% wśród pacjentów z krwawieniem w innych miejscach. Wydarzenia […]

Szkolenia zawodowe

Chociaż obrona pracy dyplomowej przez studenta lub zdanie egzaminów zawodowych daje prawo do wykonywania określonego zawodu, to wielu ludzi zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji. Z tego powodu organizuje się dużą ilość szkoleń zawodowych dla wykonawców poszczególnych zawodów. Bardzo ważne są na przykład szkolenia dla lekarzy, które umożliwiają im […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 5

Obwód głowy i objętość płynu mózgowo-rdzeniowego były istotnie większe w punkcie wyjściowym w grupie z zastawką trójdzielno-otrzewnową niż w grupie ETV-CPC, ale nie było innych znaczących zaburzeń równowagi między grupami. Brakowało danych wynikowych dla 6 pacjentów (4 w grupie ETV-CPC i 2 w grupie z zastawką żyłowo-otrzewnowo-przedsionkową), z których wszyscy zmarli przed 12-miesięczną obserwacją; ci […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie ad 6

Całkowita śmiertelność i wskaźniki infekcji nie różniły się istotnie między grupami leczonymi (tabela 2). Rycina 3. Rycina 3. Objętość mózgu. Płaszczyzny A i B przedstawiają trajektorie objętości mózgu dla kobiet i mężczyzn, ustalone na podstawie badania przedoperacyjnego, 6-miesięcznego pooperacyjnego i 12-miesięcznego skanu pooperacyjnego.

DevURL
Polecamy rowniez: