Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: prawidłowa wilgotność w mieszkaniu, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

No Responses to “Prawa rodziców”

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu prawidłowa wilgotność w mieszkaniu

Przeczytaj też:
Samorództwo roślin

Państwo istot żywych jest wyraźnie oddzielone od przyrody nieożywionej. Wprawdzie w starożytności sądzono (np. również Arystoteles), że nawet wysoce zróżnicowane rośliny i zwierzęta mogą powstawać przez samorództwo („generatio spontanea”) z mułu lub z piasku. Pogląd ten był też szeroko rozpowszechniony w średniowieczu. Dziś jednak wiemy na podstawie wielokrotnego doświadczenia, ze nawet najdrobniejsze i najprościej zbudowane […]

Wzrost cisnienia oleju w cylindrze powoduje przesuw tloka, a wraz z nim suwaka A

Wzrost ciśnienia oleju w cylindrze powoduje przesuw tłoka, a wraz z nim suwaka A. Zmiana kierunku ruchu następuje w momencie, gdy dźwignia D dojdze do zderzaka Z, zamocowanego na suwaku. Zderzak Z za pośrednictwem dźwigni D powoduje obrót rozdzielacza i olej zostaje doprowadzony na drugą stronę tłoka. Zderzaki można ustawić w dowolnej odległości od siebie, […]

Magister na prywatnej uczelni

„Dziś produkujemy magistrów”. Z takimi ocenami spotykamy się coraz częściej po kilku stronach. Zarówno z ministerstwa edukacji, z kadry naukowej oraz z samego społeczeństwa. Albowiem ilość osób posiadających obecnie tytuł magistra rośnie z miesiąca na miesiąc a takie statystyki są bezpośrednio związane z reformą edukacji, jaka została w ostatnim czasie przeprowadzona w naszym kraju. Powstaje […]

Mitoza

Mitoza rozpoczyna się w dwóch przeciwległych miejscach błony jądrowej, gdzie przejawia się jako tworzenie okapów biegunowych, następnie postępuje z obu stron ku płaszczyźnie równikowej. W związku z tym chromosomy, dotąd rozproszone w jądrze, zostają przemieszczone i zgrupowane w płytkę równikową. Na terenie tworzącego się wrzeciona łańcuchy polipeptydowe ulegają zorientowaniu liniowemu i leżą równolegle do jego […]

DevURL
Polecamy rowniez: