Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: prawidłowa wilgotność w mieszkaniu, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

No Responses to “Prawa rodziców”

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu prawidłowa wilgotność w mieszkaniu

Przeczytaj też:
Prywatne szkolnictwo

Dawno już minęły czasy, kiedy nie tylko w naszym kraju, ale również i na świecie podstawowym elementem edukacji jest szkolnictwo publiczne na każdym etapie nauki. Dziś, bowiem rynek edukacji otwiera się znacznie szerzej i może istnieć a właściwie istnieje na nim bardzo wiele wszelkiego rodzaju podmiotów edukacyjnych. Począwszy od tych, które związane są bezpośrednio z […]

Botanika specjalna

W botanice ogólnej przedstawione są wspólne cechy całego świata roślinnego lub jego głównych grup. Natomiast botanika specjalna traktuje cechy oraz stosunki pokrewieństwa poszczególnych gatunków roślinnych; treścią jej zatem jest przede wszystkim większa część systematyki i botaniki stosowanej. Morfologia roślin bada zewnętrzną i wewnętrzną budowę roślin we wszystkich stadiach rozwojowych. Przez porównanie poszczególnych form oraz ich […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie cd

Splot naczyniówkowy w każdej bocznej komorze był kauteryzowany. Jeśli to konieczne, septum pellucidum było fenestrowane, aby uzyskać dostęp do splotu naczyniówkowego w przeciwległej komorze. Gdyby nie można było otworzyć dna trzeciej komory lub śródoperacyjnie wykazać bliznowacenie cystą przedsionka, co korelowało z wysokim odsetkiem późniejszych niepowodzeń endoskopowej wentylacji trzeciej komory, 14 wprowadzono zastawkę komorową.24 Zastawka komorowa […]

Różnice w poziomie nauczania w szkołach

Teoretycznie jakość nauki we wszystkich polskich szkołach tego samego typu powinna być jednakowa. W rzeczywistości jednak wiedza przekazywana jest uczniom na różnym poziomie. Są szkoły, które cieszą się wysoką renomą i dostanie do nich uzależnione jest od wyników nauki we wcześniejszych etapach kształcenia. Inne natomiast nie mogą pochwalić się zbytnią popularnością wśród uczniów, zainteresowanych jak […]

DevURL
Polecamy rowniez: