Prawa rodziców

Szkoła podstawowa działa w relacji dziecko/rodzice – szkoła. Rodzice, jako opiekunowie dzieci mają w szkole swoje prawa. Rodzice powinni ze szkołą współpracować we wszystkich kwestiach związanych z wychowaniem i kształceniem. Rodzice mają prawo do wglądu do „Programu wychowawczego”, do określania i współdecydowania o celach wychowawczych. Rodzice mogą brać udział w planowaniu i organizowaniu życia wychowawczego klasy,  podejmowania uchwał w sprawie wychowania na zebraniach Rady Rodziców,   decyzji w sprawie uczęszczania bądź nieuczęszczania ucznia na zajęciach religii i wychowania do życia w rodzinie,   uzyskania pomocy w sprawach wychowania od wychowawcy, nauczyciela, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły.  W szkole obowiązują formy organizacyjne kontaktów szkoły z rodzicami: wywiadówka,  spotkania rodziców z nauczycielami,  kontakty indywidualne z wychowawcą,  wezwanie rodziców do szkoły (poprzez ucznia, telefonicznie bądź pisemnie)   w związku z naruszeniem przez ucznia zasad regulaminu szkolnego bądź zniszczeniem mienia,  rozmowy telefoniczne,  notatka w dzienniczku lub zeszycie ucznia (zeszycie kontaktów),  zawiadomienia o przewidywanych niedostatecznych ocenach semestralnych. Wszystkie te działania mają jedno podstawowe zadanie, czyli do0bry kontakt pomiędzy nauczycielem a rodzicem. Jeżeli tak się stanie to przepływ informacji pomiędzy dwoma osobami będzie bardzo dobry a rodzic będzie na bieżąco informowany o postępach swojego dziecka w nauce, co też pozwoli opiekunom na reakcję w momencie, kiedy będzie dział się coś niedobrego a zatem w sytuacjach chociażby minimalnego zagrożenia. Zaś, jeżeli do takiej sytuacji, do takiego kontaktu by nie doszło to wówczas bardzo szybko możemy określić, że jedna bądź druga strona nie jest zainteresowana bieżącą weryfikacją wszystkich działań swojego podopiecznego. Rodzic nie jest zaangażowany, nie interesują go postępy swojego dziecka zaś nauczyciel nie wychodzi naprzeciw misji nauczyciela, jaka go obowiązuje a co za tym idzie nie wykonuje dobrze swojej pracy. Oczywiście takie słowa są bardzo mocno aczkolwiek inaczej się po prostu nie da. Dlatego, też w pierwszej kolejności należy zrobić wszystko, aby komunikacja pionowa pomiędzy nauczycielem a rodzicem była bardzo dobra można nawet powiedzieć, że wręcz idealna. Tylko wtedy wychowanie dziecka będzie w stu procentach skuteczne. [więcej w: prawidłowa wilgotność w mieszkaniu, chromoplasty, oponiak mózgu ]

 

No Responses to “Prawa rodziców”

Powiązane tematy z artykułem: chromoplasty oponiak mózgu prawidłowa wilgotność w mieszkaniu

Przeczytaj też:
Metafaza

Z początkiem metafazy staje się niewidoczna błona jądrowa i zanika jąderko; równocześnie wykształca się wrzeciono. Należy zaznaczyć, że ułożenie biwalentów w płytce równikowej w metafazie pierwszego podziału mejotycznego jest odmienne od ułożenia chromosomów w mitozie. Podczas metafazy mitotycznej centromery wszystkich chromosomów leżą w płaszczyźnie równikowej. Natomiast podczas mejozy połączone w biwalenty chromosomy uszeregowane są w […]

Syrolimus i wtórne profilaktyki raka skóry w transplantacji nerek AD 2

Inhibitory kalcyneuryny (cyklosporyna i takrolimus) mogą zwiększać rozwój nowotworu poprzez mechanizmy niezależne od odporności gospodarza. 9-12 W przeciwieństwie do tego, inhibitory ssaczego celu rapamycyny (mTOR), w tym sirolimus (Rapamune, Pfizer) i ewerolimus, są nowszymi lekami immunosupresyjnymi, które mają właściwości przeciwnowotworowe.13,14 W kilku badaniach odnotowano niższy odsetek przypadków raka skóry u biorców przeszczepów, którzy byli leczeni […]

Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 6

Leczenie statyną przepisano 84% pacjentów podczas obserwacji. Powtarzające się obrysy W sumie 263 uczestników miało nawracający udar: 224 (85%) miało udar niedokrwienny, a 34 (13%) miało krwotok wewnątrzczaszkowy; rodzaj udaru był nieznany dla pozostałych 5 pacjentów (2%), ponieważ nie poddano ich neuroobrazowaniu. Nie było istotnej interakcji między terapią przeciwpłytkową a terapią ciśnienia krwi (P = […]

Charakterystyczna cecha wiertarek wspólrzednosciowych jest mozliwosc przesuwu stolu w…

Charakterystyczną cechą wiertarek współrzędnościowych jest możliwość przesuwu stołu w dwóch kierunkach wzajemnie prostopadłych z dokładnością do 1 urn. Przesunięcie stołu określamy za pomocą układu współrzędnych prostokątnych x, y. Pomiaru rozstawienia tych otworów dokonujemy przez porównanie współrzędnych stołu. Jeżeli otwór A został przykładowo wykonany w położeniu stołu określonym współrzędną Xl = 150,328 mm (stół był o […]

DevURL
Polecamy rowniez: