Rola nauczyciela i wychowawcy

Nauczyciele to nie tylko pracownicy szkoły, którzy mają przekazać wiedzę, ocenić i wypełniać dokumenty. Nauczyciele pełnią rolę przewodników -mistrzów, którzy odsłaniają świat, uczą rozumienia świata i przekazują cenne wartości. Nauczyciele dążą do tego, aby uczniowie rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie oraz znaleźli w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego, intelektualnego społecznego, estetycznego, moralnego,, emocjonalnego, fizycznego. Nauczyciele, uczą szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego oraz przygotowują się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej  i w państwie, przekazują dziedzictwa kulturowe i kształtują postawę patriotyczną, przygotowują ucznia do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz do samodoskonalenia. Celem pracy nauczyciela jest kształtowanie w dziecku postawy dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umiejętności współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów. Dziecko nabywa umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej  i społecznej. Uczniowie, którzy kończą szkołę podstawową powinni mieć świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych oraz stawać bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym. Nauczyciele kształtują postawę poszukiwania, odkrywania i dążenia na drodze pracy na osiągnięcia życiowych celów. Wówczas takie działania nauczyciela powinny spotykać się z największym poszanowaniem dla niego samego jak i dla jego pracy. Nie ulega, bowiem żadnej wątpliwości, że zawód nauczyciela jest jednym z tych zawodów, które nie tylko wykonuje się każdego dnia, ale również i tym zawodem, który wykonuje się z wielkim zaangażowaniem i można nawet powiedzieć, że misją. A jeżeli tak się stanie to na pewno z takiego nauczyciela będzie pociecha dla całego społeczeństwa. Nie tylko dla samych dzieci, ale również i dla rodziców. Dziecko, bowiem uzyska informacje, jaką drogą powinno iść w swoim dalszym życiu a rodzice będą mogli go na to nakierować. A przecież to jest w tym wszystkim najważniejsze. Nie pozostaje, zatem nic innego jak tylko korzystać z tych możliwości najczęściej jak tylko się da. [hasła pokrewne: , przebieg mitozy, biogenes wrocław rejestracja ]

No Responses to “Rola nauczyciela i wychowawcy”

Powiązane tematy z artykułem: biogenes wrocław rejestracja medpolonia przebieg mitozy

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Wybór drogi życiowej

Koniec gimnazjum to czas wyboru drogi życiowej. To niezwykle ważna decyzja w życiu nastolatka, który musi zastanowić się, co chciałby robić, kiedy będzie dorosły. Eksperci od rynku pracy polecają gimnazjalistom szkoły kształcące w określonym zawodzie – zawodówki i technika. Dobry fach, dający pracę wraca do łask uczniów i doradców zawodowych. W pierwszych latach XXI wieku […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 5

Na podstawie tych informacji i bez znajomości wskaźników zdarzeń w grupach badawczych w bieżącym badaniu, zmieniliśmy plan analizy statystycznej – po konsultacji z FDA – aby uwzględnić punkt końcowy neuroobrazowania jako punkt końcowy dla coprimary i cofnąć analiza okresowa. W tym nowym punkcie końcowym określiliśmy, że zamknięcie PFO i terapia przeciwpłytkowa będą uważane za lepsze […]

Leczenie endoskopowe a manewrowanie dla niemowląt wodogłowia w Ugandzie cd

Splot naczyniówkowy w każdej bocznej komorze był kauteryzowany. Jeśli to konieczne, septum pellucidum było fenestrowane, aby uzyskać dostęp do splotu naczyniówkowego w przeciwległej komorze. Gdyby nie można było otworzyć dna trzeciej komory lub śródoperacyjnie wykazać bliznowacenie cystą przedsionka, co korelowało z wysokim odsetkiem późniejszych niepowodzeń endoskopowej wentylacji trzeciej komory, 14 wprowadzono zastawkę komorową.24 Zastawka komorowa […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 6

Wyjściowa charakterystyka była podobna w dwóch grupach badawczych (tabela 1). Mediana czasu od uderzenia wskaźnika do randomizacji wynosiła 102 dni (zakres międzykwartylowy, od 56 do 148). Mediana czasu obserwacji wyniosła 3,2 roku (zakres międzykwartylny, od 2,2 do 4,8), z 1529 pacjentami w okresie obserwacji w grupie zamykającej PFO i 703 pacjentami w okresie obserwacji w […]

DevURL
Polecamy rowniez: