Rola nauczyciela i wychowawcy

Nauczyciele to nie tylko pracownicy szkoły, którzy mają przekazać wiedzę, ocenić i wypełniać dokumenty. Nauczyciele pełnią rolę przewodników -mistrzów, którzy odsłaniają świat, uczą rozumienia świata i przekazują cenne wartości. Nauczyciele dążą do tego, aby uczniowie rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie oraz znaleźli w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego, intelektualnego społecznego, estetycznego, moralnego,, emocjonalnego, fizycznego. Nauczyciele, uczą szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego oraz przygotowują się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej  i w państwie, przekazują dziedzictwa kulturowe i kształtują postawę patriotyczną, przygotowują ucznia do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz do samodoskonalenia. Celem pracy nauczyciela jest kształtowanie w dziecku postawy dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umiejętności współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów. Dziecko nabywa umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej  i społecznej. Uczniowie, którzy kończą szkołę podstawową powinni mieć świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych oraz stawać bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym. Nauczyciele kształtują postawę poszukiwania, odkrywania i dążenia na drodze pracy na osiągnięcia życiowych celów. Wówczas takie działania nauczyciela powinny spotykać się z największym poszanowaniem dla niego samego jak i dla jego pracy. Nie ulega, bowiem żadnej wątpliwości, że zawód nauczyciela jest jednym z tych zawodów, które nie tylko wykonuje się każdego dnia, ale również i tym zawodem, który wykonuje się z wielkim zaangażowaniem i można nawet powiedzieć, że misją. A jeżeli tak się stanie to na pewno z takiego nauczyciela będzie pociecha dla całego społeczeństwa. Nie tylko dla samych dzieci, ale również i dla rodziców. Dziecko, bowiem uzyska informacje, jaką drogą powinno iść w swoim dalszym życiu a rodzice będą mogli go na to nakierować. A przecież to jest w tym wszystkim najważniejsze. Nie pozostaje, zatem nic innego jak tylko korzystać z tych możliwości najczęściej jak tylko się da. [hasła pokrewne: , przebieg mitozy, biogenes wrocław rejestracja ]

No Responses to “Rola nauczyciela i wychowawcy”

Powiązane tematy z artykułem: biogenes wrocław rejestracja medpolonia przebieg mitozy

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Proces mitotycznego podziału jądra

W międzyczasie chromosomy przekształcają się w delikatną siateczkę, w której końce ich stają się niedostrzegalne. Wszelako nie zatracają one swej samoistności. Proces mitotycznego (pośredniego) podziału jądra trwa w zależności od temperatury od jednej do kilku godzin; mechanizm tego podziału sprawia, że każde nowe jądro potomne otrzymuje tę samą liczbę chromosomów, jaką posiadało jądro macierzyste; w […]

Edukacja cały czas

Edukacja nie kończy się z chwilą ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej – absolwent może kontynuować naukę w liceum lub technikum dla dorosłych, w szkołach policealnych czy na studiach. Technika lub licea dla dorosłych przeznaczone są dla osób, które zakończyły edukację na poziomie gimnazjum lub szkoły zawodowej. Mogą w ich zdobyć średnie wykształcenie, a nawet zdać maturę. Na […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 7

Jeśli chodzi o drugi punkt końcowy, nowy zawał mózgu (kliniczny udar niedokrwienny lub cichy zawał mózgu) wystąpił u 22 pacjentów (5,7%) w grupie zamykającej PFO iu 20 pacjentów (11,3%) w grupie leczonej wyłącznie przeciwpłytkowo (bezwzględny). różnica, 5,6 punktów procentowych [95% CI, 0,3 do 10,8], względne ryzyko, 0,51 [95% CI, 0,29 do 0,91], P = 0,04) […]

Szkoły językowe dla młodzieży

Nie wszystkie szkoły przekazują taką samą wiedzę. Skutki tego są widoczne podczas dalszych etapów kształcenia, kiedy widoczne stają się różnice pomiędzy poziomami umiejętności osób, uczących się wcześniej w różnych szkołach. W przypadku nauki języków obcych często konieczne jest dostosowanie poziomu zaawansowania do umiejętności uczniów, wyniesionych z poprzednich szkół. Osoby, które mają większą wiedzę, często decydują […]

DevURL
Polecamy rowniez: