Rola nauczyciela i wychowawcy

Nauczyciele to nie tylko pracownicy szkoły, którzy mają przekazać wiedzę, ocenić i wypełniać dokumenty. Nauczyciele pełnią rolę przewodników -mistrzów, którzy odsłaniają świat, uczą rozumienia świata i przekazują cenne wartości. Nauczyciele dążą do tego, aby uczniowie rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie oraz znaleźli w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego, intelektualnego społecznego, estetycznego, moralnego,, emocjonalnego, fizycznego. Nauczyciele, uczą szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego oraz przygotowują się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej  i w państwie, przekazują dziedzictwa kulturowe i kształtują postawę patriotyczną, przygotowują ucznia do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości oraz do samodoskonalenia. Celem pracy nauczyciela jest kształtowanie w dziecku postawy dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów, umiejętności współdziałania i współtworzenia w szkole wspólnoty nauczycieli i uczniów. Dziecko nabywa umiejętności współistnienia i współdziałania w grupie rówieśniczej  i społecznej. Uczniowie, którzy kończą szkołę podstawową powinni mieć świadomość życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych oraz stawać bardziej samodzielni w dążeniu do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym. Nauczyciele kształtują postawę poszukiwania, odkrywania i dążenia na drodze pracy na osiągnięcia życiowych celów. Wówczas takie działania nauczyciela powinny spotykać się z największym poszanowaniem dla niego samego jak i dla jego pracy. Nie ulega, bowiem żadnej wątpliwości, że zawód nauczyciela jest jednym z tych zawodów, które nie tylko wykonuje się każdego dnia, ale również i tym zawodem, który wykonuje się z wielkim zaangażowaniem i można nawet powiedzieć, że misją. A jeżeli tak się stanie to na pewno z takiego nauczyciela będzie pociecha dla całego społeczeństwa. Nie tylko dla samych dzieci, ale również i dla rodziców. Dziecko, bowiem uzyska informacje, jaką drogą powinno iść w swoim dalszym życiu a rodzice będą mogli go na to nakierować. A przecież to jest w tym wszystkim najważniejsze. Nie pozostaje, zatem nic innego jak tylko korzystać z tych możliwości najczęściej jak tylko się da. [hasła pokrewne: papier do prac kreatywnych dla dzieci, materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych, hostessy fordanserki ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: hostessy fordanserki materiały dydaktyczne dla szkół podstawowych papier do prac kreatywnych dla dzieci

Przeczytaj też:
Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego cd

Pacjenci byli również wykluczeni, jeśli mieli udar w wyniku niedrożności drobnych naczyń, którą zdefiniowano jako obecność małego, głębokiego zawału (<1,5 cm średnicy) lub typowego klinicznego zespołu lakunarnego. Pacjenci byli wykluczani, jeśli mieli niekontrolowaną cukrzycę, niekontrolowane nadciśnienie, chorobę autoimmunologiczną lub niedawną historię nadużywania alkoholu lub leków, lub jeśli mieli specyficzne wskazanie do leczenia przeciwzakrzepowego. (Kryteria kwalifikacji […]

Przy ruchu suwaka

Przy ruchu suwaka. 1 w lewo czop obróci się ci kąt a, a przy ruchu suwaka w prawo o kąt f3. Łatwo zauważyć, że kąt a jest większy od kąta f3. Wynika stąd wniosek, że przy jednostajnym ruchu czopa 3 suwak będzie przesuwać się w lewo z mniejszą prędkością, a w prawo – z większą. […]

Przewężenia wtórne

Oprócz centromerów w chromosomach dają się niekiedy zaobserwować przewężenia wtórne, występujące w stałej liczbie i mające określone położenie; często np. leżą one bardzo blisko końca jednego z ramion oddzielając jego drobny segment końcowy, tzw. trabant. Takie chromosomy określamy jako chromosomy z trabantami. Niekiedy w telofazie oraz w jądrze spoczynkowym pewne chromosomy zachowują silną barwliwość bądź […]

Botanika specjalna

W botanice ogólnej przedstawione są wspólne cechy całego świata roślinnego lub jego głównych grup. Natomiast botanika specjalna traktuje cechy oraz stosunki pokrewieństwa poszczególnych gatunków roślinnych; treścią jej zatem jest przede wszystkim większa część systematyki i botaniki stosowanej. Morfologia roślin bada zewnętrzną i wewnętrzną budowę roślin we wszystkich stadiach rozwojowych. Przez porównanie poszczególnych form oraz ich […]

DevURL
Polecamy rowniez: