Różnice w poziomie nauczania w szkołach

Teoretycznie jakość nauki we wszystkich polskich szkołach tego samego typu powinna być jednakowa. W rzeczywistości jednak wiedza przekazywana jest uczniom na różnym poziomie. Są szkoły, które cieszą się wysoką renomą i dostanie do nich uzależnione jest od wyników nauki we wcześniejszych etapach kształcenia. Inne natomiast nie mogą pochwalić się zbytnią popularnością wśród uczniów, zainteresowanych jak najlepszą edukacją. Wiele zależy w tej kwestii od poszczególnych nauczycieli. Ważna jest zarówno ich wiedza, jak i umiejętność jej przekazywania, a także wymagania stawiane uczniom i konsekwencja w egzekwowaniu przyjętych zasad. Ponieważ ilość informacji, jakie można przekazać w ciągu czterdziestopięciominutowych lekcji jest ograniczona, bardzo ważne są również prowadzone w danej szkole zajęcia dodatkowe. Umożliwiają one ambitnym uczniom zdobycie większej wiedzy, a także rozwój swoich zainteresowań. Zajęcia takie przyczyniają się też do wzrostu liczby laureatów konkursów i olimpiad przedmiotowych. Jako iz material i czas zajec w szkolach generalnie nie powinien sie roznic, daje nam to do myslelnia co pozostaje ostatnim czynnikiem wplywajacym na jakosc nauczania w poszczegolnych szkolach. Oczywiscie jest to bezposrednia osoba ktora przekazuje nam ta wiedze czyli pedagog, ma on niemaly wplyw na ostateczny wynik nauczania, gdyz to wlasnie od niego zalezy w jaki sposob przelozy nam ta wiedze. Odpowiednio przystosowujac zajecia adaptujac ich tresc dla poszczegolnych grup dzieci mozna osiagnac znacznie wyzsze rezultaty anizeli trzymajac sie jednakowego podejscia do wszystkich klas. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:


Przeczytaj też:
Dowody na to, że histamina jest przyczyną toksycznego zatrucia rybami ad 5

W przeciwieństwie do zwiększonego wydzielania histaminy i N-metylohistaminy z moczem, wydalanie PGD-M było prawidłowe we wszystkich trzech próbkach moczu od każdej z trzech osób (ryc. 1). Dyskusja Histaminę zasugerowano około 50 lat temu jako czynnik sprawczy scombrotoksyczności, ale jej rola pozostała pod znakiem zapytania. Jedną z przyczyn utrzymującej się wątpliwości jest to, że niemożliwe było […]

Mitoza

Mitoza rozpoczyna się w dwóch przeciwległych miejscach błony jądrowej, gdzie przejawia się jako tworzenie okapów biegunowych, następnie postępuje z obu stron ku płaszczyźnie równikowej. W związku z tym chromosomy, dotąd rozproszone w jądrze, zostają przemieszczone i zgrupowane w płytkę równikową. Na terenie tworzącego się wrzeciona łańcuchy polipeptydowe ulegają zorientowaniu liniowemu i leżą równolegle do jego […]

Edukacja cały czas

Edukacja nie kończy się z chwilą ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej – absolwent może kontynuować naukę w liceum lub technikum dla dorosłych, w szkołach policealnych czy na studiach. Technika lub licea dla dorosłych przeznaczone są dla osób, które zakończyły edukację na poziomie gimnazjum lub szkoły zawodowej. Mogą w ich zdobyć średnie wykształcenie, a nawet zdać maturę. Na […]

Budowa i znaczenie żywej zawartości komórek

Budowę i znaczenie żywej zawartości komórek poznawano stopniowo, od połowy ubiegłego stulecia. Gdy oglądamy pod silnym powiększeniem cienkie przekroje wierzchołka łodygi rośliny nasiennej, wówczas stwierdzamy, że składa się on z komórek o mniej więcej prostokątnych zarysach, ponieważ mają one w przybliżeniu kształt sześcianów lub pryzmatów. Komórki te rozdzielone są delikatnymi ścianami, błonami komórkowymi. We wnętrzu […]

DevURL
Polecamy rowniez: