Specjalna reforma edukacji

Reforma edukacji sprzed kilkunastu lat zmieniła także system matur. Najgorzej wyszła na tym matura z języka polskiego, która została uproszczona do stopnia sprawdzania umiejętności czytania ze zrozumieniem i kupowania prezentacji w sieci. Przed 2002 rokiem na maturze z języka polskiego uczeń przez 5 godzin pisał przekrojowe wypracowanie, które sprawdzało jego wiedzę, umiejętność formułowania myśli, znajomość zasad organizacji tekstu, umiejętność wprowadzania cytatów, łączenia faktów, a także znajomość ortografii i interpunkcji. Matura w nowej wersji sprawdza czy 19-latek potrafi czytać, co najlepiej świadczy o bardzo niskim poziomie nauczania. Rozwiązanie testu opartego o tekst źródłowy jest dziecinnie proste, a tematy na krótkie wypracowania mają poziom szkoły podstawowej. Matura nie pozwala na wykazanie się uczniom zdolnym, a przynajmniej osobom, które mają własne przemyślenia. Muszą trafić w klucz, który momentami ociera się o absurd. Matura testowa z języka polskiego zabija piękno języka i konstruktywne myślenie maturzysty. Uczeń przez 3 lata szkoły średniej, zamiast poznawać literaturę, uczyć się odczuwania przyjemności z czytania i interpretowania tekstu, rozwiązuje idiotyczne testy. Matura ustna z języka polskiego to kolejna kpina z egzaminu dojrzałości. W teorii uczeń przez cały rok pracuje nad interesującym go tematem. W praktyce uczniowie proszą o napisanie wypracowania korepetytora lub kupują gotową prezentację w internecie. Część młodzieży kradnie pracę innych -kopiąc większe fragmenty i przedstawiając, jako swoje. Książek ujętych w bibliografii większość abiturientów nie widziała na oczy, zdarza się, że maturzyści nie raczyli przeczytać nawet tekstów źródłowych.  Znaczna część maturzystów nie zna dokładnie treści swojej pracy. Na szczęście Ministerstwo Edukacji zmienia warunki zdawania matury ustnej z języka polskiego i wraca do formuły pytań losowanych przed komisją maturalną. Uczeń wylosuje dwa pytania i otrzyma czas na przygotowanie się, po czym będzie musiał udzielić na nie odpowiedzi. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce zmieni się także formuła pisemnego egzaminu z języka polskiego i matura z ojczystego języka przestanie być kpiną z inteligencji uczniów i egzaminu dojrzałości. Jednak czy tak się stanie trudno powiedzieć. Nie można tego przewidzieć w najbliższym czasie. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Specjalna reforma edukacji”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Mitoza diploidalnego jądra

Przy mitozie diploidalnego jądra z trzema parami zawsze jednakowo wyobrażonych chromosomów homologicznych, każdy z nich jest rozszczepiony podłużnie na dwie chromatydy; są one ułożone obok siebie w płytkę metafazową. Chromosomy potoczne, czyli połówki podłużne (chromatydy), wędrują ku biegunom wrzeciona. Każde z obu jąder potomnych otrzyma zatem taką samą liczbę chromosomów, jak jądro macierzyste (w danym […]

Proces zanikania włókien łączących

Proces zanikania włókien łączących postępuje od jąder potomnych ku powstającej blaszce środkowej. Na obu powierzchniach blaszki środkowej zostaną następnie odkładane delikatne początkowo błony pierwotne. Jeśli szerokość komórki jest nieznaczna, płaszczyzna równikowa fragmoplastu ze wszystkich stron wchodzi w zetkniecie ze ścianami bocznymi komórki. Nowa przegroda zatem dzieli wówczas niemal cd razu protoplast macierzysty na potomne. Jeśli […]

Chcac za pomoca podzielnicy zwyklej i tej tarczki dokonac podzialu kola na 4 czesci

Chcąc za pomocą podzielnicy zwykłej i tej tarczki dokonać podziału koła na 4 części, przedmiot mocujemy w kłach podzielnicy, ustalamy położenie tarczki za pomocą źatrzasku i frezujemy jeden bok. Następnie obracamy tarczkę podzielnicy o. l obrotu. Powtórnie unieruchamiany tarczkę w tym położeniu zatrzaskiem i frezujemy bok następny. Powtarzamy te czynności jeszcze dwa razy i w […]

Wzrost cisnienia oleju w cylindrze powoduje przesuw tloka, a wraz z nim suwaka A

Wzrost ciśnienia oleju w cylindrze powoduje przesuw tłoka, a wraz z nim suwaka A. Zmiana kierunku ruchu następuje w momencie, gdy dźwignia D dojdze do zderzaka Z, zamocowanego na suwaku. Zderzak Z za pośrednictwem dźwigni D powoduje obrót rozdzielacza i olej zostaje doprowadzony na drugą stronę tłoka. Zderzaki można ustawić w dowolnej odległości od siebie, […]

DevURL
Polecamy rowniez: