Specjalna reforma edukacji

Reforma edukacji sprzed kilkunastu lat zmieniła także system matur. Najgorzej wyszła na tym matura z języka polskiego, która została uproszczona do stopnia sprawdzania umiejętności czytania ze zrozumieniem i kupowania prezentacji w sieci. Przed 2002 rokiem na maturze z języka polskiego uczeń przez 5 godzin pisał przekrojowe wypracowanie, które sprawdzało jego wiedzę, umiejętność formułowania myśli, znajomość zasad organizacji tekstu, umiejętność wprowadzania cytatów, łączenia faktów, a także znajomość ortografii i interpunkcji. Matura w nowej wersji sprawdza czy 19-latek potrafi czytać, co najlepiej świadczy o bardzo niskim poziomie nauczania. Rozwiązanie testu opartego o tekst źródłowy jest dziecinnie proste, a tematy na krótkie wypracowania mają poziom szkoły podstawowej. Matura nie pozwala na wykazanie się uczniom zdolnym, a przynajmniej osobom, które mają własne przemyślenia. Muszą trafić w klucz, który momentami ociera się o absurd. Matura testowa z języka polskiego zabija piękno języka i konstruktywne myślenie maturzysty. Uczeń przez 3 lata szkoły średniej, zamiast poznawać literaturę, uczyć się odczuwania przyjemności z czytania i interpretowania tekstu, rozwiązuje idiotyczne testy. Matura ustna z języka polskiego to kolejna kpina z egzaminu dojrzałości. W teorii uczeń przez cały rok pracuje nad interesującym go tematem. W praktyce uczniowie proszą o napisanie wypracowania korepetytora lub kupują gotową prezentację w internecie. Część młodzieży kradnie pracę innych -kopiąc większe fragmenty i przedstawiając, jako swoje. Książek ujętych w bibliografii większość abiturientów nie widziała na oczy, zdarza się, że maturzyści nie raczyli przeczytać nawet tekstów źródłowych.  Znaczna część maturzystów nie zna dokładnie treści swojej pracy. Na szczęście Ministerstwo Edukacji zmienia warunki zdawania matury ustnej z języka polskiego i wraca do formuły pytań losowanych przed komisją maturalną. Uczeń wylosuje dwa pytania i otrzyma czas na przygotowanie się, po czym będzie musiał udzielić na nie odpowiedzi. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce zmieni się także formuła pisemnego egzaminu z języka polskiego i matura z ojczystego języka przestanie być kpiną z inteligencji uczniów i egzaminu dojrzałości. Jednak czy tak się stanie trudno powiedzieć. Nie można tego przewidzieć w najbliższym czasie. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Specjalna reforma edukacji”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Szkoły językowe dla młodzieży

Nie wszystkie szkoły przekazują taką samą wiedzę. Skutki tego są widoczne podczas dalszych etapów kształcenia, kiedy widoczne stają się różnice pomiędzy poziomami umiejętności osób, uczących się wcześniej w różnych szkołach. W przypadku nauki języków obcych często konieczne jest dostosowanie poziomu zaawansowania do umiejętności uczniów, wyniesionych z poprzednich szkół. Osoby, które mają większą wiedzę, często decydują […]

Podział botaniki

Botanika dzieli się na części zgodnie z różnymi celami jej badań. Morfologia uczy o budowie roślin, fizjologia  o ich zjawiskach życiowych. Obie dziedziny badają również stosunek budowy i procesów życiowych poszczególnych gatunków roślin do ich otoczenia. Te części morfologii i fizjologii są często traktowane odrębnie jako ekologia. Systematyka zajmuje się opisem, nadawaniem nazw i klasyfikacją […]

Profilaktyka po transplantacji nerek AD 5

Przeprowadzono wtórne oceny pacjentów, którzy ukończyli 2-letnie leczenie, do którego zostali pierwotnie przypisani. Analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS, wersja 9.2. Dwustronna wartość P mniejsza niż 0,05 została uznana za wskazującą na istotność statystyczną. Wyniki Pacjenci Rysunek 1.

Wiek czerwonych krwinek do transfuzji i wyniki w krytycznie chorych postaciach dorosłych

Nie jest pewne, czy czas przechowywania czerwonych krwinek wpływa na śmiertelność po transfuzji u osób dorosłych krytycznie chorych. Metody W międzynarodowym, wieloośrodkowym, randomizowanym badaniu z podwójnie ślepą próbą, wyznaczyliśmy osoby dorosłe w stanie krytycznym do otrzymywania najświeższych dostępnych, kompatybilnych, allogenicznych krwinek czerwonych (krótkoterminowa grupa do przechowywania) lub standardowych (najstarsze dostępne), kompatybilnych, allogenicznych czerwonych komórki (grupa […]

DevURL
Polecamy rowniez: