Specjalna reforma edukacji

Reforma edukacji sprzed kilkunastu lat zmieniła także system matur. Najgorzej wyszła na tym matura z języka polskiego, która została uproszczona do stopnia sprawdzania umiejętności czytania ze zrozumieniem i kupowania prezentacji w sieci. Przed 2002 rokiem na maturze z języka polskiego uczeń przez 5 godzin pisał przekrojowe wypracowanie, które sprawdzało jego wiedzę, umiejętność formułowania myśli, znajomość zasad organizacji tekstu, umiejętność wprowadzania cytatów, łączenia faktów, a także znajomość ortografii i interpunkcji. Matura w nowej wersji sprawdza czy 19-latek potrafi czytać, co najlepiej świadczy o bardzo niskim poziomie nauczania. Rozwiązanie testu opartego o tekst źródłowy jest dziecinnie proste, a tematy na krótkie wypracowania mają poziom szkoły podstawowej. Matura nie pozwala na wykazanie się uczniom zdolnym, a przynajmniej osobom, które mają własne przemyślenia. Muszą trafić w klucz, który momentami ociera się o absurd. Matura testowa z języka polskiego zabija piękno języka i konstruktywne myślenie maturzysty. Uczeń przez 3 lata szkoły średniej, zamiast poznawać literaturę, uczyć się odczuwania przyjemności z czytania i interpretowania tekstu, rozwiązuje idiotyczne testy. Matura ustna z języka polskiego to kolejna kpina z egzaminu dojrzałości. W teorii uczeń przez cały rok pracuje nad interesującym go tematem. W praktyce uczniowie proszą o napisanie wypracowania korepetytora lub kupują gotową prezentację w internecie. Część młodzieży kradnie pracę innych -kopiąc większe fragmenty i przedstawiając, jako swoje. Książek ujętych w bibliografii większość abiturientów nie widziała na oczy, zdarza się, że maturzyści nie raczyli przeczytać nawet tekstów źródłowych.  Znaczna część maturzystów nie zna dokładnie treści swojej pracy. Na szczęście Ministerstwo Edukacji zmienia warunki zdawania matury ustnej z języka polskiego i wraca do formuły pytań losowanych przed komisją maturalną. Uczeń wylosuje dwa pytania i otrzyma czas na przygotowanie się, po czym będzie musiał udzielić na nie odpowiedzi. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce zmieni się także formuła pisemnego egzaminu z języka polskiego i matura z ojczystego języka przestanie być kpiną z inteligencji uczniów i egzaminu dojrzałości. Jednak czy tak się stanie trudno powiedzieć. Nie można tego przewidzieć w najbliższym czasie. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Specjalna reforma edukacji”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Axicabtagene Ciloleucel CAR T-Cell Therapy w opornym na leczenie dużym chłoniaku z komórek B

W badaniu klinicznym fazy 1, ciloleucel aksikabtagen (axi-cel), autologiczna terapia komórkami T chimerycznego receptora anty-CD19 anty-CD19 (CAR), wykazała skuteczność u pacjentów z opornym na leczenie chłoniakiem z dużych limfocytów B po niepowodzeniu leczenia konwencjonalnego. Metody W tym wieloośrodkowym badaniu fazy 2 zarejestrowaliśmy 111 pacjentów z rozlanym chłoniakiem z dużych limfocytów B, pierwotnym chłoniakiem z komórek […]

Zadania morfologii

Bardzo ważnym zadaniem morfologii jest badanie filogenetycznych przekształceń postaci roślinnych. W ciągu dziejów ziemi, z prostych, nierozczłonkowanych form powstały istoty o ciele bogato rozczłonkowanym na różne narządy wskutek wzrastającego różnicowania i podziału pracy w obrębie organizmu. Budowa ich uległa przy tym różnorodnym przemianom, dzięki którym poszczególne części stały się organami o nowych funkcjach lub przystosowały […]

Profilaktyka po transplantacji nerek AD 6

Nowy rak skóry płaskonabłonkowej rozwinął się u 14 pacjentów (22%) w grupie otrzymującej syrolimus i u 22 (39%) w grupie z inhibitorem kalcyneuryny (ryzyko względne, 0,56; 95% CI, 0,32 do 0,98) po medianie: przedział 15 miesięcy w porównaniu z 7 miesiącami (P = 0,02). Wśród pacjentów w grupie otrzymującej sirolimus, u których wystąpiły nowe raki […]

Metafaza

Z początkiem metafazy staje się niewidoczna błona jądrowa i zanika jąderko; równocześnie wykształca się wrzeciono. Należy zaznaczyć, że ułożenie biwalentów w płytce równikowej w metafazie pierwszego podziału mejotycznego jest odmienne od ułożenia chromosomów w mitozie. Podczas metafazy mitotycznej centromery wszystkich chromosomów leżą w płaszczyźnie równikowej. Natomiast podczas mejozy połączone w biwalenty chromosomy uszeregowane są w […]

DevURL
Polecamy rowniez: