System szkolny

Szkoły policealne w założeniu miały pomóc absolwentom liceum ogólnokształcącego w uzyskaniu zawodu i w wejściu na rynek pracy. Jeszcze 10 lat temu do szkół policealnych zapisywały się osoby, które oblały egzamin maturalny lub do niego nie podchodziły. Wśród słuchaczy szkół policealnych były także osoby, które nie dostały się na wymarzone studia, bądź nie bardzo wiedziały, jaki zawód chciałby wykonywać w przyszłości. Od kilku lat obserwuje się większe zainteresowanie szkołami policealnymi. Absolwenci liceum doszli do wniosku, że szkoły policealne pozwalają zdobyć dobry zawód w dwa lata. Wśród słuchaczy szkół policealnych są także ludzie, którzy uczyli się w technikum lub liceum profilowanym i chcą zmienić zawód, względnie uzupełnić wiadomości i zdobyć tytuł technika. Młodzi ludzie podkreślają, że łatwiej jest łączyć pracę z nauką w szkole policealnej niż ze studiami. W szkole policealnej jest mniej godzin dydaktycznych. Poza tym w ciągu pięciu lat, które trzeba by poświęcić na uzyskanie tytułu magistra, można nauczyć się dwóch, a nawet trzech atrakcyjnych rynkowo zawodów, a tym samym zwiększyć swoje szansę na dobrze płatną posadę. Oferta zawodów, proponowanych w szkołach policealnych uległa rozszerzeniu. Pojawiły się profilowane szkoły policealne, np.: w dziedzinie kosmetyki i medycyny. W zawodach medycznych najpopularniejszymi kierunkami są: ratownik medyczny, asystentka stomatologiczna, opiekunka dziecięca, masażysta, opiekun medyczny. Kierunki wcześniej dostępne były wyłącznie na akademiach medycznych, co wymagało bardzo wysokich ocen z biologii na maturze i zdania trudnego egzaminu na medycynę. Do szczególnie kierunków, które jeszcze kilka lat temu dostępne były tylko na wyższych uczelniach, a obecnie można się ich uczyć w szkołach policealnych można zaliczyć: technologię żywności, geodezję, geologię, ekonomię i zarządzanie, produkcję filmową i telewizyjną, prawo i administrację, architekturę krajobrazu. Zdaniem słuchaczy szkoły policealne najszybciej odpowiadają na potrzeby rynku pracy, ponieważ mają swojej ofercie kształcenie w nowych zawodach, np.: elektronika i informatyka medyczna, kosmetyka, instruktor odnowy biologicznej, technik eksploatacji portów i terminali, dekorator wnętrz, instruktor fitness. Możliwości w tym zakresie jest, bowiem bardzo wiele i zależą jedynie od naszych indywidualnych pomysłów. [więcej w: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

 

No Responses to “System szkolny”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Szkolenia bhp

Wykonywanie poszczególnych zawodów wiąże się z różnego rodzaju zagrożeniami. Bardzo ważne są zatem odpowiednie szkolenia, pozwalające ograniczyć istniejące ryzyko. Z tego powodu organizuje się kursy z bezpieczeństwa i higieny pracy. Dają one wiedzę na temat tego, jak ograniczać zagrożenia, związane z wykonywaniem poszczególnych zadań, a także w jaki sposób reagować, w sytuacji, kiedy dojdzie do […]

Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad

Badanie przeprowadzono w 63 ośrodkach w Kanadzie, Danii, Finlandii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych (tabele S1 i S2 w Dodatkowym dodatku, dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu). Badanie zostało zatwierdzone przez instytucyjną komisję odwoławczą lub komisję etyczną w każdej z uczestniczących stron, a wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę. Protokół próbny i […]

Charakterystyczna cecha wiertarek wspólrzednosciowych jest mozliwosc przesuwu stolu w…

Charakterystyczną cechą wiertarek współrzędnościowych jest możliwość przesuwu stołu w dwóch kierunkach wzajemnie prostopadłych z dokładnością do 1 urn. Przesunięcie stołu określamy za pomocą układu współrzędnych prostokątnych x, y. Pomiaru rozstawienia tych otworów dokonujemy przez porównanie współrzędnych stołu. Jeżeli otwór A został przykładowo wykonany w położeniu stołu określonym współrzędną Xl = 150,328 mm (stół był o […]

Jądra płciowe

Jeden z chromosomów każdej pary pochodzi zawsze od jednego, drugi zaś od drugiego jądra płciowego. Ponieważ wszystkie jądra płciowe jakiejś rasy są haploidalne, a produkty ich kopulacji są diploidalne, w cyklu rozwoju każdego płciowo rozmnażającego sie organizmu jądra diploidalne (2n) muszą wcześniej lub później ulegać redukcji, czyli powrotnej zmianie na haploidalne (n); w przeciwnym bowiem […]

DevURL
Polecamy rowniez: