Uproszczona matura

Uproszczona matura spowodowała poważne, negatywne skutki w systemie edukacji. Poziom nauki w liceum obniżył się – tak niskiego poziomu edukacji nie odnotowywaliśmy od kilkudziesięciu lat.  Przyczyn jest oczywiście kilkanaście. Po pierwsze nieprawidłowe korzystanie z multimediów – młodzież traktuje internet jak ściągę, która wyzwala ich z kreatywności i myślenia. Wystarczy skopiować i wkleić tekst, po czym oddać go, jako własny. Po drugie – obniżono zakres materiału i wymagania egzaminacyjne. Eksperci od edukacji twierdzą, że szkoła uczy mnóstwa niepotrzebnych rzeczy. Trudno nie zgodzić się z powyższą tezą. Jednocześnie uczeń nie przyswaja podstawowych informacji, które mają pomagać w codziennym życiu, w odbiorze informacji. Kolejną wadą polskiej edukacji jest ideologizacja, której nie możemy się pozbyć od końca II wojny światowej. Do roku 1989 w szkole panowała filozofia marksistowska, obecnie nauka dominującej instytucji religijnej, którą widać w szczególności na wychowaniu do życia w rodzinie, historii, języku polskim oraz na godzinach wychowawczych. Nietrafionym pomysłem było połączenie matury z egzaminami na studia. Uproszczona matura, zwłaszcza na poziomie podstawowym w zupełności wystarcza, aby dostać się na studia. Uczelnie nie mają możliwości egzaminowania, co już odbiło się na poziomie studiów. Wykładowcy twierdzą, że studenci pierwszego roku nie mają podstawowej wiedzy, którą powinni zdobyć w liceum. Nauczyciele akademiccy cały pierwszy rok muszą poświęcać na nadrabianie zaległości z liceum. Łatwa dostępność na studia, powstające jak grzyby po deszczu szkoły wyższe spowodowały, że wykształcenie wyższe przestało mieć renomę, a obecna magisterka ma bardzo często poziom dawnej matury. Studia kończy coraz więcej młodych osób, którzy zasilają szeregi bezrobotnych. Kierunki na prywatnych szkołach wyższych są z półki humanistyki i nauk społecznych. Są one najtańsze do prowadzenia, gdyż nie są potrzebne drogie laboratoria naukowe i prowadzenie specjalistycznych badań. Sutkiem tego jest nadwyżka na rynku pracy: psychologów, politologów, dziennikarzy, specjalistów od reklamy i marketingu, kulturoznawców, polonistów, historyków, których nie jest w stanie wchłonąć rynek pracy. Na nic zdają się prośby i przekonywania naukowców i specjalistów od rynku pracy, aby wybierać kierunki techniczne lub medyczne, bo one dają większą szansę na karierę zawodową po ukończeniu studiów. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Uproszczona matura”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Zamknięcie owalne otworu owalnego lub terapia przeciwpłytkowa dla udaru kryptogennego ad 6

Wyjściowa charakterystyka była podobna w dwóch grupach badawczych (tabela 1). Mediana czasu od uderzenia wskaźnika do randomizacji wynosiła 102 dni (zakres międzykwartylowy, od 56 do 148). Mediana czasu obserwacji wyniosła 3,2 roku (zakres międzykwartylny, od 2,2 do 4,8), z 1529 pacjentami w okresie obserwacji w grupie zamykającej PFO i 703 pacjentami w okresie obserwacji w […]

Samorództwo roślin

Państwo istot żywych jest wyraźnie oddzielone od przyrody nieożywionej. Wprawdzie w starożytności sądzono (np. również Arystoteles), że nawet wysoce zróżnicowane rośliny i zwierzęta mogą powstawać przez samorództwo („generatio spontanea”) z mułu lub z piasku. Pogląd ten był też szeroko rozpowszechniony w średniowieczu. Dziś jednak wiemy na podstawie wielokrotnego doświadczenia, ze nawet najdrobniejsze i najprościej zbudowane […]

Wpływ Clopidogrel Dodany do aspiryny u pacjentów z niedawnym udarem Lacunar AD 8

Spekuluje się, że zakrzepica może odgrywać minimalną rolę w wytrącaniu niedrożności małych, penetrujących tętnic mózgowych.25 Ryzyko poważnego krwotoku zwiększyło się u pacjentów otrzymujących podwójną terapię przeciwpłytkową zamiast aspiryny (współczynnik ryzyka 1,97, P <0,001), a wzrost ten obserwowano w przypadkach krwawienia pozaczaszkowego (współczynnik ryzyka 2,15, P <0,001) i krwawienie wewnątrzczaszkowe (współczynnik ryzyka, 1,52, P = 0,21), […]

Podłoże zjawisk życiowych rośliny

Ponieważ roślina interesuje nas głównie jako żywy organizm, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na podłoże jej zjawisk życiowych — na protoplazmę. Substancja ta z reguły zgrupowana jest w komórkach; wskutek tego należy najpierw poznać ich budowę. Temu zadaniu służy n au ka o komórce, czyli cytologia. Połączenia komórek (tkanki) ciała rośliny stanowią przedmiot drugiego działu […]

DevURL
Polecamy rowniez: