Uproszczona matura

Uproszczona matura spowodowała poważne, negatywne skutki w systemie edukacji. Poziom nauki w liceum obniżył się – tak niskiego poziomu edukacji nie odnotowywaliśmy od kilkudziesięciu lat.  Przyczyn jest oczywiście kilkanaście. Po pierwsze nieprawidłowe korzystanie z multimediów – młodzież traktuje internet jak ściągę, która wyzwala ich z kreatywności i myślenia. Wystarczy skopiować i wkleić tekst, po czym oddać go, jako własny. Po drugie – obniżono zakres materiału i wymagania egzaminacyjne. Eksperci od edukacji twierdzą, że szkoła uczy mnóstwa niepotrzebnych rzeczy. Trudno nie zgodzić się z powyższą tezą. Jednocześnie uczeń nie przyswaja podstawowych informacji, które mają pomagać w codziennym życiu, w odbiorze informacji. Kolejną wadą polskiej edukacji jest ideologizacja, której nie możemy się pozbyć od końca II wojny światowej. Do roku 1989 w szkole panowała filozofia marksistowska, obecnie nauka dominującej instytucji religijnej, którą widać w szczególności na wychowaniu do życia w rodzinie, historii, języku polskim oraz na godzinach wychowawczych. Nietrafionym pomysłem było połączenie matury z egzaminami na studia. Uproszczona matura, zwłaszcza na poziomie podstawowym w zupełności wystarcza, aby dostać się na studia. Uczelnie nie mają możliwości egzaminowania, co już odbiło się na poziomie studiów. Wykładowcy twierdzą, że studenci pierwszego roku nie mają podstawowej wiedzy, którą powinni zdobyć w liceum. Nauczyciele akademiccy cały pierwszy rok muszą poświęcać na nadrabianie zaległości z liceum. Łatwa dostępność na studia, powstające jak grzyby po deszczu szkoły wyższe spowodowały, że wykształcenie wyższe przestało mieć renomę, a obecna magisterka ma bardzo często poziom dawnej matury. Studia kończy coraz więcej młodych osób, którzy zasilają szeregi bezrobotnych. Kierunki na prywatnych szkołach wyższych są z półki humanistyki i nauk społecznych. Są one najtańsze do prowadzenia, gdyż nie są potrzebne drogie laboratoria naukowe i prowadzenie specjalistycznych badań. Sutkiem tego jest nadwyżka na rynku pracy: psychologów, politologów, dziennikarzy, specjalistów od reklamy i marketingu, kulturoznawców, polonistów, historyków, których nie jest w stanie wchłonąć rynek pracy. Na nic zdają się prośby i przekonywania naukowców i specjalistów od rynku pracy, aby wybierać kierunki techniczne lub medyczne, bo one dają większą szansę na karierę zawodową po ukończeniu studiów. [hasła pokrewne: Nauka rysunku, Szkoła rysunku, edukacja przedszkolna ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: edukacja przedszkolna Nauka rysunku Szkoła rysunku

Przeczytaj też:
Postredukcja

Podczas pierwszego podziału ulegają rozdzieleniu ściśle jednakowe odcinki w parach chromatyd; podczas drugiego dopiero nastąpi ich rozdzielenie. Mówimy wówczas, że w tych odcinkach nastąpiła postredukcja. U mieszańców wymiana odcinków prowadzi do powstawania. czterech jąder potomnych, różniących się między sobą pod względem składu dziedzicznego. Wynika to z faktu, że każda z czterech chromatyd biwalentu po mejozie […]

Na lozu 1 zamocowany jest stojak 2

Na łożu 1 zamocowany jest stojak 2. Po prowadnicach stojaka może przesuwać się w kierunku pionowym wrzeciennik 4. Wrzeciono 5 otrzymuje napęd od silnika elektrycznego 14 za pośrednictwem zespołu kół zębatych i mechanizmów umieszczonych wewnątrz wrzeciennika. Wrzeciono można wysuwać w kierunku poziomym na dość znaczne odległości, nawet powyżej 1000 mm. Bardzo sztywne wrzeciono podpierane jest […]

Zadania morfologii

Bardzo ważnym zadaniem morfologii jest badanie filogenetycznych przekształceń postaci roślinnych. W ciągu dziejów ziemi, z prostych, nierozczłonkowanych form powstały istoty o ciele bogato rozczłonkowanym na różne narządy wskutek wzrastającego różnicowania i podziału pracy w obrębie organizmu. Budowa ich uległa przy tym różnorodnym przemianom, dzięki którym poszczególne części stały się organami o nowych funkcjach lub przystosowały […]

Os freza slimakowego ustawia sie w stosunku do plaszczyzny czolowej obrabianego kola pod katem równym katowi wzniosu linii srubowej ostrza

Oś freza ślimakowego ustawia się w stosunku do płaszczyzny czołowej obrabianego koła pod kątem równym kątowi wzniosu linii śrubowej ostrza. Uproszczony schemat frezarki obwiedniowej. Koło obrabiane zamocowane na stole obrotowym wykonuje ruch obrotowy. Frez obraca się wokół swojej osi oraz wykonuje pionowy ruch posuwowy. Prędkości obu tych ruchów są ściśle określone, a nastawia się jej […]

DevURL