Uproszczona matura

Uproszczona matura spowodowała poważne, negatywne skutki w systemie edukacji. Poziom nauki w liceum obniżył się – tak niskiego poziomu edukacji nie odnotowywaliśmy od kilkudziesięciu lat.  Przyczyn jest oczywiście kilkanaście. Po pierwsze nieprawidłowe korzystanie z multimediów – młodzież traktuje internet jak ściągę, która wyzwala ich z kreatywności i myślenia. Wystarczy skopiować i wkleić tekst, po czym oddać go, jako własny. Po drugie – obniżono zakres materiału i wymagania egzaminacyjne. Eksperci od edukacji twierdzą, że szkoła uczy mnóstwa niepotrzebnych rzeczy. Trudno nie zgodzić się z powyższą tezą. Jednocześnie uczeń nie przyswaja podstawowych informacji, które mają pomagać w codziennym życiu, w odbiorze informacji. Kolejną wadą polskiej edukacji jest ideologizacja, której nie możemy się pozbyć od końca II wojny światowej. Do roku 1989 w szkole panowała filozofia marksistowska, obecnie nauka dominującej instytucji religijnej, którą widać w szczególności na wychowaniu do życia w rodzinie, historii, języku polskim oraz na godzinach wychowawczych. Nietrafionym pomysłem było połączenie matury z egzaminami na studia. Uproszczona matura, zwłaszcza na poziomie podstawowym w zupełności wystarcza, aby dostać się na studia. Uczelnie nie mają możliwości egzaminowania, co już odbiło się na poziomie studiów. Wykładowcy twierdzą, że studenci pierwszego roku nie mają podstawowej wiedzy, którą powinni zdobyć w liceum. Nauczyciele akademiccy cały pierwszy rok muszą poświęcać na nadrabianie zaległości z liceum. Łatwa dostępność na studia, powstające jak grzyby po deszczu szkoły wyższe spowodowały, że wykształcenie wyższe przestało mieć renomę, a obecna magisterka ma bardzo często poziom dawnej matury. Studia kończy coraz więcej młodych osób, którzy zasilają szeregi bezrobotnych. Kierunki na prywatnych szkołach wyższych są z półki humanistyki i nauk społecznych. Są one najtańsze do prowadzenia, gdyż nie są potrzebne drogie laboratoria naukowe i prowadzenie specjalistycznych badań. Sutkiem tego jest nadwyżka na rynku pracy: psychologów, politologów, dziennikarzy, specjalistów od reklamy i marketingu, kulturoznawców, polonistów, historyków, których nie jest w stanie wchłonąć rynek pracy. Na nic zdają się prośby i przekonywania naukowców i specjalistów od rynku pracy, aby wybierać kierunki techniczne lub medyczne, bo one dają większą szansę na karierę zawodową po ukończeniu studiów. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

No Responses to “Uproszczona matura”

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Partnerzy serwisu:
Przeczytaj też:
Rasowe różnice w zależności między ciśnieniem krwi a opornością na insulinę ad 5

Różnice w nachyleniach linii regresji między trzema grupami były statystycznie istotne (P = 0,037). Średnia stopa metaboliczna w spoczynku była podobna w trzech grupach (tabela 2). Niezależnie od wieku, płci, masy ciała i odsetka tkanki tłuszczowej, tempo metabolizmu w spoczynku było istotnie związane ze średnim ciśnieniem krwi u białych (r = 0,36, P = 0,01), […]

Endomitoza

W pewnych tkankach roślinnych i zwierzęcych występują w obrębie jądra równoczesne podziały podłużne chromosomów bez zaniku błony jądrowej i bez tworzenia wrzeciona. Podziały takie mogły odbywać się raz lub też kilkakrotnie, prowadząc do podwyższenia liczby chromosomów do 4n, 8n, 16n, a nawet do jeszcze znaczniejszego ich uwielokrotnienia. Proces ten nosi nazwę endomitozy. Badania nad endomitozą, […]

Chromonemy

Z obserwacji stadium wynika jasno, że podczas pierwszego podziału mejotycznego każda chromonema wcześniej lub później uległa podłużnemu rozszczepieniu (jest jednak sprawą sporna, w jakim momencie zachodzi ten proces), tak że każdy z tworzących sie chromosomów potomnych zawiera już dwie, co prawda zazwyczaj niewidoczne chromonemy. Pozostają one w tej postaci aż do końca drugiego podziału mejotycznego. […]

Znajac konkretne warunki pracy szybkosc skrawania dobiera sie za pomoca specjalnie opracowanych tablic

Znając konkretne warunki pracy szybkość skrawania dobiera się za pomocą specjalnie opracowanych tablic. W przypadku frezowania ruch posuwowy można określać podając posuw na jedno ostrze, posuw na 1 obrót freza (Po) lub prędkość ruchu posuwowego w mmmin, nazywaną posuwem minutowym (Pt) Po = pzz gdzie: pz – posuw na 1 ostrze, z – liczba ostrzy […]

DevURL
Polecamy rowniez: