Uproszczona matura

Uproszczona matura spowodowała poważne, negatywne skutki w systemie edukacji. Poziom nauki w liceum obniżył się – tak niskiego poziomu edukacji nie odnotowywaliśmy od kilkudziesięciu lat.  Przyczyn jest oczywiście kilkanaście. Po pierwsze nieprawidłowe korzystanie z multimediów – młodzież traktuje internet jak ściągę, która wyzwala ich z kreatywności i myślenia. Wystarczy skopiować i wkleić tekst, po czym oddać go, jako własny. Po drugie – obniżono zakres materiału i wymagania egzaminacyjne. Eksperci od edukacji twierdzą, że szkoła uczy mnóstwa niepotrzebnych rzeczy. Trudno nie zgodzić się z powyższą tezą. Jednocześnie uczeń nie przyswaja podstawowych informacji, które mają pomagać w codziennym życiu, w odbiorze informacji. Kolejną wadą polskiej edukacji jest ideologizacja, której nie możemy się pozbyć od końca II wojny światowej. Do roku 1989 w szkole panowała filozofia marksistowska, obecnie nauka dominującej instytucji religijnej, którą widać w szczególności na wychowaniu do życia w rodzinie, historii, języku polskim oraz na godzinach wychowawczych. Nietrafionym pomysłem było połączenie matury z egzaminami na studia. Uproszczona matura, zwłaszcza na poziomie podstawowym w zupełności wystarcza, aby dostać się na studia. Uczelnie nie mają możliwości egzaminowania, co już odbiło się na poziomie studiów. Wykładowcy twierdzą, że studenci pierwszego roku nie mają podstawowej wiedzy, którą powinni zdobyć w liceum. Nauczyciele akademiccy cały pierwszy rok muszą poświęcać na nadrabianie zaległości z liceum. Łatwa dostępność na studia, powstające jak grzyby po deszczu szkoły wyższe spowodowały, że wykształcenie wyższe przestało mieć renomę, a obecna magisterka ma bardzo często poziom dawnej matury. Studia kończy coraz więcej młodych osób, którzy zasilają szeregi bezrobotnych. Kierunki na prywatnych szkołach wyższych są z półki humanistyki i nauk społecznych. Są one najtańsze do prowadzenia, gdyż nie są potrzebne drogie laboratoria naukowe i prowadzenie specjalistycznych badań. Sutkiem tego jest nadwyżka na rynku pracy: psychologów, politologów, dziennikarzy, specjalistów od reklamy i marketingu, kulturoznawców, polonistów, historyków, których nie jest w stanie wchłonąć rynek pracy. Na nic zdają się prośby i przekonywania naukowców i specjalistów od rynku pracy, aby wybierać kierunki techniczne lub medyczne, bo one dają większą szansę na karierę zawodową po ukończeniu studiów. [hasła pokrewne: państwa roślinne, próba tuberkulinowa, anafaza ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: anafaza państwa roślinne próba tuberkulinowa

Przeczytaj też:
Zależność rośliny od środowiska

W wodzie istnieją zupełnie inne warunki życia niż na pustyni. Dlatego rośliny wodne i pustyniowe są odmiennie zbudowane i są w stanie rosnąć tylko w swoich zwykłych lub zbliżonych do nich w pewnym stopniu warunkach. Organizm jest zatem tylko wówczas zdolny do życia, gdy jego zewnętrzna i wewnętrzna budowa jest zharmonizowana z właściwym mu środowiskiem, […]

Dowody na to, że histamina jest przyczyną toksycznego zatrucia rybami czesc 4

1). Poziom moczu N-metylohistaminy był prawidłowy w próbkach moczu pobranych od trzech osób 14 dni po zatruciu. Poziomy te były jednak znacznie wyższe w próbkach moczu pobranych podczas objawowej fazy scombrotoksyczności u każdej z tych trzech osób. Początkowe próbki zebrane od jednej do czterech godzin po spożyciu ryby zawierały poziomy N-metylohistaminy 15 do 20 razy […]

Organy homologiczne

Rozmaicie ukształtowane zewnętrzne części bogato rozczłonkowanych roślin są zawsze rozmaitymi przeobrażeniami niewielu form zasadniczych, mianowicie korzenia, łodygi lub liścia. Nadto wewnętrzną budowę wszystkich części roślin można sprowadzić do komórek i ich przekształceń. Wszystkie organy dające się wyprowadzić z jednej wspólnej formy zasadniczej, nawet jeśli różnią się wyglądem i pełnią różne czynności, nazywamy homologicznymi ; przypisujemy […]

Podłoże zjawisk życiowych rośliny

Ponieważ roślina interesuje nas głównie jako żywy organizm, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na podłoże jej zjawisk życiowych — na protoplazmę. Substancja ta z reguły zgrupowana jest w komórkach; wskutek tego należy najpierw poznać ich budowę. Temu zadaniu służy n au ka o komórce, czyli cytologia. Połączenia komórek (tkanki) ciała rośliny stanowią przedmiot drugiego działu […]

DevURL
Polecamy rowniez: